مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۴ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۹:۱۷
۰ نفر

گروه شهری: در آستانه میلاد باسعادت خاتم‌النبیین حضرت محمد مصطفی(ص)، 5اسفند112طرح عمرانی، فرهنگی، ترافیکی، ورزشی و فضای سبز با حضور شهردار تهران و مدیران شهری در غرب تهران به بهره‌برداری می‌رسد.

سعید طلوعی، شهردار منطقه5  با بیان اینکه طرح‌های عمرانی، ترافیکی، فرهنگی، ورزشی و امور شهری با اعتباری معادل 300 میلیارد ریال احداث شد، گفت: به‌منظور افزایش سرانه‌های محلات و تسهیل در دسترسی شهروندان به مراکز خدماتی و کاهش سفرهای درون‌شهری، طرح‌ها با اولویت نیاز‌ها و جمعیت ساکن در محلات اجرا شده و آماده بهره‌برداری است.

وی با اشاره به اولویت برنامه‌های منطقه در افزایش سرانه‌های خدماتی و فضای سبز افزود: طرح‌های امور شهری در قالب 16 بوستان، شامل بدنه‌سازی‌ بزرگراه‌ها، احداث شبکه آبیاری، تامین روشنایی بوستان‌ها با استفاده از چراغ‌های خورشیدی و سیستم‌های کم مصرف و همچنین 1406 متر مربع نقاشی دیواری و سرامیک کاری با هدف زیبا‌سازی‌ مناظر شهری اجرا شد.

وی آبنمای میدان چهار باغ با طراحی تاریخ ایران باستان و آبنماهای میادین بسیج، الغدیر و عدل را از دیگر پروژه‌های آماده بهره‌برداری عنوان کرد و ادامه داد: به‌منظور ایجاد فضاهای تفرجگاهی و ورزشی مسیر دوچرخه‌سواری و پیست اسکیت در حاشیه رود دره کن احداث شد.

وی از اجرای 28 طرح ترافیکی خبر داد و گفت: طرح‌های ترافیکی شامل اصلاح هندسی، احداث دور برگردان، ساماندهی تقاطع‌ها، مناسب‌سازی معابر برای معلولان و همچنین احداث 8 دستگاه پل عابر پیاده با هدف ساماندهی شبکه معابر و روان‌سازی‌ تردد، اجرا شد.

طلوعی با اشاره به بهره‌برداری از 3 پارکینگ در سطح منطقه یادآور شد: به‌منظور تقویت حمل‌ونقل عمومی، پایانه‌های اتوبوسرانی و تاکسیرانی شقایق در حاشیه ایستگاه متروی اکباتان احداث شد.

وی افزود: احداث خیابان‌های جدید، تکمیل و توسعه شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی، پیاده‌روسازی، احداث دیوار سنگی، محوطه‌سازی‌ سوله‌های بحران، احداث مرکز اسکان کارگری و ساختمان شهرداری ناحیه7 از دیگر طرح‌های عمرانی آماده بهره‌برداری است.

کد خبر 102226

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز