سه‌شنبه ۳ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۶:۵۵
۰ نفر

گروه اقتصادی: بررسی لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها که وضعیت مباحث مهمی همچون سهمیه‌بندی بنزین، قیمت حامل‌های انرژی و کسری بودجه سال‌جاری به سرنوشت آن پیوند خورده، یک ماه در مجلس به تعویق افتاد.

لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها دی‌ماه سال گذشته از سوی دولت به مجلس ارائه شد و در حالی که دولت قصد داشت اجرای آن را از ابتدای سال‌جاری در قالب بودجه سالانه آغاز کند، مجلس با این استدلال که بررسی جوانب این لایحه فرصت بیشتری می‌طلبد تصویب نهایی آن را به سال‌جاری موکول کرد.

در حالی که به ماه ششم سال رسیده‌ایم و قرار بود بررسی و تصویب این لایحه از دیروز در صحن علنی مجلس آغاز شود، نمایندگان به دلیل در پیش بودن جلسات رای اعتماد به وزرا و پس از آن تعطیلات مجلس، این لایحه را یک ماه مسکوت گذاشتند.

بدین ترتیب، بررسی لایحه حیاتی هدفمند کردن یارانه‌ها از مهرماه در صحن علنی آغاز خواهد شد و با توجه به فاصله زمانی متداول تبدیل چنین لایحه‌ای به قانون، به‌نظر نمی‌رسد در ماه‌های آتی شاهد اجرای این لایحه باشیم. این در حالی است که برنامه‌های محوری دولت در سال‌جاری به تصویب لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها منوط شده است.

دیروز در حالی که بررسی لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها در دستور کار مجلس بود، به پیشنهاد سخنگوی کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی و بنا به دلایل در پیش بودن رای اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی و تعطیلات آخر ماه مجلس، لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها یک ماه مسکوت ماند.

کد خبر 88680

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز