دولت تصمیم دارد یارانه نقدی را در قالب کارت‌های بانکی با عنوان «کارت‌های عدالت» میان اقشار موردنظر توزیع کند.

از آنجا که ازهفته آینده بررسی لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها در صحن علنی مجلس آغاز خواهد شد، دولت هم اقدامات جدیدی برای توزیع نقدی یارانه‌ها اجرا کرده است.

دیروز پس از برگزاری جلسه کارگروه طرح تحول اقتصادی با حضور رئیس‌جمهور، اعلام شد که دولت برای اینکه یارانه نقدی را در اختیار خانوارهای شناسایی شده در طرح هدفمند کردن یارانه‌ها قرار دهد کارت‌های عدالت را طراحی و صادر کرده است.

قرار است یارانه نقدی به حساب ویژه‌ای در نظام بانکی واریز شود و خانوارهای هدف نیز از طریق کارت‌های بانکی اقدام به برداشت یارانه خود کنند. براساس مصوبات کمیسیون ویژه مجلس، 5دهک درآمدی جامعه مشمول دریافت یارانه نقدی هستند.

البته ممکن است در صحن علنی مجلس در تعداد دهک‌های برخوردار از یارانه نقدی، تغییراتی ایجاد شود. محمدرضا فرزین، سخنگوی کارگروه طرح تحول اقتصادی در این باره افزود: نظام بانکی نیز اعلام آمادگی کرده است درصورتی که لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها اجرایی شود، در اسرع وقت منابع مالی را از طریق حساب‌های بانکی کارت‌های عدالت در اختیار گروه‌های شناسایی شده در طرح هدفمند کردن یارانه‌ها قرار دهد.

سخنگوی طرح تحول اقتصادی همچنین با اشاره به در دستور کار قرار گرفتن طرح هدفمند کردن یارانه‌ها در جلسات هفته آینده مجلس شورای اسلامی‌گفت: کمیسیون تخصصی طرح تحول اقتصادی مجلس روز دوشنبه جلسه‌ای در این باره برگزار کرده بود که ما هم در این جلسه آخرین گزارش‌های خود را ارائه کردیم.

وی افزود: اکنون تلاشی دسته جمعی میان دولت و مجلس درباره طرح هدفمند کردن یارانه‌ها وجود دارد. فرزین با اشاره به جمع بندی مشترک دولت و نمایندگان مجلس درباره لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها گفت: طرح هدفمند کردن یارانه‌ها، محصول مشترک همکاری دولت و مجلس شورای اسلامی‌است و به همین دلیل، نظر مثبت نمایندگان مجلس را در تصویب این طرح خواهیم داشت.

راه‌اندازی سامانه الکترونیکی

سخنگوی طرح تحول اقتصادی ادامه داد: در جلسه دیروز مباحث مربوط به راه‌اندازی سامانه الکترونیکی که متولی آن مرکز آمار است، مطرح شد.

وی درباره علت راه‌اندازی سامانه الکترونیکی دولت گفت: یکی از علل اصلی راه‌اندازی این سامانه این است که چگونه می‌توان نظام جامعی برای آمار و اطلاعات در دولت داشت. وی افزود: خوشبختانه موضوع این سامانه همزمان با طرح تحول اقتصادی مطرح شد چرا که در این طرح، هم شناسایی خانوارها و هم شناسایی واحدهای تولیدی را داشتیم که نیاز بود همه دستگاه‌ها با یکدیگر همکاری کنند.

فرزین با اشاره به اینکه دیروز در جلسه کارگروه تحول اقتصادی، رئیس مرکز آمار ایران گزارش پیشرفت کار سامانه الکترونیکی را ارائه کرد، گفت: در این جلسه مصوب شد همه دستگاه‌ها با مرکز آمار ایران همکاری لازم را انجام دهند تا دولت بتواند سامانه الکترونیکی را نهایی کند و استفاده از نظام اطلاعات یکپارچه را در آینده در دستور کار قرار دهد.

کد خبر 92244

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز