سرپرست وزارت رفاه و تامین اجتماعی گفت: 100 زن سرپرست خانوار در مناطق محروم تهران به شکل آزمایشی تحت پوشش طرح پرداخت الکترونیکی هدفمند کردن یارانه‌ها قرار گرفتند.

نادعلی الفت‌پور با اشاره به اینکه دو سوم نمایندگان مجلس شورای اسلامی، به طرح هدفمند کردن یارانه‌ها رای داده‌اند، اظهار کرد: این لایحه یکی از مهم‌ترین اقدامات دولت است که در راستای اجرایی شدن آن در حال حاضر 100 خانوار به‌صورت آزمایشی در مناطق شرق و جنوب تهران تحت پوشش این برنامه قرار گرفته‌اند.

وی در نخستین سفر استانی هیات دولت در دور سوم به مشهد مقدس در جلسه شورای رفاه استان خراسان رضوی، با اشاره به لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها تصریح کرد: با توزیع 50 درصد منابع از طریق هدفمند کردن یارانه‌ها که برعهده وزارت رفاه قرار خواهد گرفت، بخش عمده‌ای از مشکلات اقشار ضعیف‌تر جامعه حل خواهد شد.

سرپرست وزارت رفاه و تأمین اجتماعی افزود: اگر در سال اول هدفمند کردن یارانه‌ها بین 10 تا 20 هزار میلیارد تومان حاصل شود 50 درصد آن در اختیار دهک‌های پایین قرار خواهد گرفت.

الفت پور تاکید کرد: حساب بانکی از طریق وزارت رفاه و تامین اجتماعی به نام سرپرست خانوارها ایجاد خواهد شد و درآمدی از طریق سامانه بانکی به حساب این افراد که از طریق اصلاح قیمت‌ها حاصل شده، واریز خواهد شد.

وی بیان کرد: در حال حاضر 10 میلیون خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام‌خمینی(ره) و سازمان بهزیستی هستند که قطعا نخستین گروهی که از توزیع درآمد حاصل از لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها بهره‌مند خواهند شد همین گروه هستند.

الفت‌پور ادامه داد: در طرح هدفمند کردن یارانه‌ها در وزارت رفاه و تامین اجتماعی برای تمامی زنان سرپرست خانوار حساب بانکی جداگانه‌ای ایجاد می‌شود.

کد خبر 94033

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز