گروه اجتماعی: مدیرکل دفتر یارانه‌های وزارت رفاه و تامین اجتماعی با اعلام ابلاغ دستورالعمل‌ توزیع یارانه غیرنقدی، جزئیات آن را تشریح کرد

سید رضا عظیمی گفت: یارانه غیرنقدی به شکل مواد غذایی از هدفمندترین و مهم‌ترین یارانه‌ها در نظام‌های حمایتی به شمار می‌آید.

هدفمندترین، از این جهت که این یارانه در اختیار کم‌درآمدترین اقشار جامعه قرار می‌گیرد و از این طریق بخشی از نیازهای حیاتی را تامین می‌کند و مهم‌ترین از این جهت که این یارانه به شکل مواد غذایی و لبنی است و مواد غذایی و لبنی از ضروری‌ترین و ابتدایی‌ترین نیازهای افراد است که برای تداوم زندگی و تامین سلامت آنها مورد نیاز است.

وی تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود، عملیات توزیع در سه ماهه چهارم امسال صورت گیرد و تا پایان خرداد ماه 89 فرصت لازم برای تحویل کالا به اقشار آسیب‌پذیر وجود دارد.
عظیمی با اشاره به افراد مشمول این یارانه بیان کرد: در سال 88 حدود 10 میلیون نفر از اقشار آسیب‌پذیر مشمول یارانه قرار گرفته‌اند که این تعداد نسبت به سال 87، یک میلیون نفر افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: این جمعیت به نسبت 80 درصد (8 میلیون نفر) برای کمیته امداد امام خمینی (ره) و 20 درصد (دو میلیون نفر) برای سازمان بهزیستی جهت انجام امور اجرایی تقسیم شده‌اند.

مدیرکل دفتر یارانه‌های وزارت رفاه و تامین اجتماعی ادامه داد: با این جمعیت کل مستمری‌بگیران 2 نهاد به اضافه سایر اقشار آسیب‌پذیر که نهادهای فوق اعلام می‌کنند، تحت پوشش یارانه مواد غذایی قرار می‌گیرند.

عظیمی درباره میزان یارانه، تصریح کرد: به ازای هر نفر از اعضای خانوار یک بن به مبلغ 400 هزار ریال (40 هزار تومان) چاپ و در اختیار سرپرست خانوار قرار می‌گیرد، بدین ترتیب ارزش بن‌های یک خانوار پنج نفره معادل 200هزار تومان خواهد بود.

مدیرکل دفتر یارانه‌های وزارت رفاه و تامین اجتماعی درباره نوع کالاهای قابل خرید، اظهار کرد: این یارانه صرفا برای خرید مواد غذایی و لبنی اختصاص یافته است، اما نوع مواد غذایی و زمان خرید توسط خود فرد با توجه به نیازی که دارد، تعیین می‌شود.

عظیمی اظهار کرد: فرایند اجرا هم بدین ترتیب است که نهادهای حمایتی با برخی از فروشگاه‌ها که امکان عرضه کالاها در سراسر کشور را دارند، قرارداد منعقد می‌کنند. افراد پس از دریافت بن از نهادهای حمایتی می‌توانند به این فروشگاه‌ها مراجعه کنند و مواد غذایی خود را انتخاب کنند.

کد خبر 91589

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز