گروه اقتصادی: در جلسه مشترک 3ساعته رئیس‌جمهوری و مقامات اقتصادی دولت با اعضای کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی مجلس، دولتمردان بر ضرورت اصلاح مصوبه کمیسیون ویژه در مورد یارانه‌ها و بازگشت به لایحه دولت پافشاری کردند.

به گزارش خبرنگار ما ، مقرر شد در جلسه آتی کمیسیون ویژه، دیدگاه‌های دولت در مورد موارد اختلافی لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها منظور و سپس این لایحه به صحن علنی مجلس ارائه شود.

در این جلسه که روز یکشنبه در نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد، دولتمردان 3   ایراد به تغییرات مجلس در لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها گرفتند که درباره تعداد دهک‌های تحت پوشش یارانه نقدی، منبع واریز منابع حاصل از افزایش قیمت‌ها و جدول افزایش قیمت حامل‌های انرژی است.

هرچند در پایان جلسه، رئیس کمیسیون ویژه مجلس پذیرفت که این کمیسیون تشکیل جلسه دهد و با در نظر گرفتن نظرات اصلاحی دولت، لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها را به صحن علنی بفرستد.

سخنگوی طرح تحول اقتصادی دولت و سخنگوی کمیسیون ویژه مجلس پس از پایان جلسه یکشنبه از نزدیک شدن دیدگاه‌های دولت و مجلس سخن گفتند. به‌نظر می‌رسد مناقشه‌هایی که به هنگام تصویب بودجه 88 در مجلس برسر هدفمند کردن یارانه‌ها ایجاد شد، هم‌اکنون با گذر فضای انتخاباتی،  تفاهم‌  بیشتری به چشم می‌خورد.

از این‌رو انتظار می‌رود لایحه مهم هدفمند کردن یارانه‌ها در بستر کارشناسی و به‌دور از مسائل سیاسی در صحن علنی مجلس به تصویب نهایی برسد.   مخبر کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی مجلس، پس از پایان جلسه روز یکشنبه از ایرادات سه‌گانه رئیس‌جمهوری به لایحه مصوب این کمیسیون برای هدفمند کردن یارانه‌ها خبر داد و افزود: اختصاص یارانه نقدی به 7 دهک یا 2 دهک یکی از اختلافات دولت و مجلس است.

سید کاظم دلخوش، در گفت‌وگو با مهر گفت: در این جلسه اعضای کمیسیون ویژه نقطه نظرات خود را مطرح کردند و تغییراتی که در مواد لایحه ایجاد شده بود نیز مطرح شد و دولت نیز در نهایت دیدگاه‌های خود را اعلام کرد.

مخبر کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی مجلس با بیان اینکه در این جلسه دولتمردان برخی از نقاط ضعف و مشکلات لایحه مصوبه کمیسیون ویژه مجلس را مطرح کردند، یکی از این مشکلات را بحث دهک‌های تحت پوشش یارانه نقدی عنوان و خاطرنشان کرد: کمیسیون ویژه، دهک‌های تحت پوشش یارانه نقدی را به 2 دهک کاهش داده اما نظر دولت بر این است که این دو دهک به 7 دهک تبدیل یا اختیار آن به دولت داده شود که دولت بتواند روی دهک‌های دیگر نیز مانور دهد.

کد خبر 85902

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز