همشهری آنلاین: دولت در چارچوب قانون بودجه سال 88 و در راستای اعمال سیاست‌های حمایتی از بخش تولید، اعتبارات یارانه‌ای مربوط به حمایت از عوامل تولید کشاورزی، تفاوت قیمت کالاها و خدمات، یارانه سود و کارمزد تسهیلات مسکن و اجرای طرح‌های هادی روستایی را ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، بر اساس مصوبه هیئت وزیران درباره توزیع اعتبارات مربوط به ردیف‌های متفرقه و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای مندرج در جداول شماره 8 و 9 قانون بودجه سال 88، جمعا مبلغ 2014میلیارد تومان بابت ردیف‌های متفرقه اختصاص یافت که از این رقم 855میلیارد تومان جهت یارانه نهاده‌ها و عوامل تولید کشاورزی، خوراک دام و اصلاح نژاد دام روستایی هزینه خواهد شد.

همچنین 18میلیارد تومان برای کمک بلاعوض، یارانه سود و کارمزد احداث سرویس‌های بهداشتی بین راهی با اولویت سرویس‌های بهداشتی مساجد اختصاص پیدا کرد. افزون بر این دولت برای پرداخت ضرر و زیان خریدهای تضمینی دانه‌های روغنی 75میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته است. 

بر اساس مصوبه دولت، به منظور پرداخت مابه‌التفاوت قیمت تعیین شده و تکلیف شده کالاها و خدمات به شرکت‌ها و سازمان‌ها (موضوع بند «ج» ماده 39 برنامه چهارم) اعتباری بالغ بر 265میلیارد تومان اختصاص خواهد یافت. همچنین به منظور توسعه زیرساخت‌های آموزش عالی کشور، رقم 90میلیارد تومان برای کمک بلاعوض، یارانه سود و کارمزد وجوه اداره شده برای تحقیقات، آموزش و نظارت بر اجرای طرح‌های تولیدی و خدماتی و آموزش عالی غیرانتفاعی اختصاص پیدا کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، دولت به منظور تسریع در اعطای تسهیلات بانکی برای ساخت مسکن، اعتباری بالغ بر 216میلیارد تومان برای کمک بلاعوض، یارانه سود و کارمزد تسهیلات و و جوه اداره شده برای مسکن مهر در نظر گرفت. اعتبار اختصاص یافته برای کمک به اجرای طرح‌های هادی روستایی (علاوه بر اعتبارات استانی در این خصوص) 144میلیارد تومان است.

هیئت وزیران همچنین امیر منصور برقعی، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور را به عنون نماینده ویژه رئیس‌جمهور در توزیع و ابلاغ اعتبارات ردیف‌های متفرقه بودجه سال 88 تعیین کرد.

هیئت وزیران در جلسه سوم خرداد ماه بنا به پیشنهاد رئیس‌جمهور و به استناد اصل 127 قانون اساسی، آقای امیر منصور برقعی، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور را به عنون نماینده ویژه رئیس‌جمهور در توزیع و ابلاغ اعتبارات ردیف‌های متفرقه موضوع جداول شماره 9 و ردیف‌های تملک دارایی‌های مالی موضوع جدول شماره 8 قانون بودجه سال 88 تعیین کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، بر این اساس، تصمیماتی که توسط نماینده ویژه رئیس‌جمهور در خصوص امور اجرایی موارد یادشده اتخاذ می‌شود، در حکم تصمیمات رئیس‌جمهور و هیئت وزیران بوده و لازم‌الاجرا است.

بر اساس مصوبه هیئت وزیران، همچنین اعتبارات جزء 4 ردیف 540000 موضوع جدول شماره 18 قانون بودجه سال 88 کل کشور درباره کمک به اشخاص حقیقی و حقوقی ابلاغ شد.

افزون بر این، اعتبارات سایر ردیف‌های متفرقه موضوع جدول شماره 9 قانون بودجه سال 88 نیز از سوی دولت ابلاغ شد که این اعتبارات بین دستگاه‌های اجرایی اصلی ذی‌ربط توزیع می‌شود تا ضمن تعیین دستگاه زیرمجموعه پس از مبادله موافقتنامه با معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور یا استانداری مربوط حسب مورد قوانین و مقررات مربوط هزینه شود.

لازم به ذکر است دستگاه‌ اجرایی اصلی ردیف‌های مربوط به بانک‌ها از نظر مبادله موافقتنامه از محل ردیف‌های متفرقه و تملک دارایی‌های مالی، وزارت امور اقتصادی و دارایی تعیین شده است. تعیین دستگاه اجرایی اصلی سایر دستگاه‌های زیرمجموعه به عهده معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور گذاشته شده است.

این مصوبه توسط معاون اول رئیس‌جمهور ابلاغ شده است.

کد خبر 84360

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز