شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۸:۳۲
۰ نفر

گروه ادب و هنر: با آغاز ماه مبارک رمضان، تالارهای نمایش تهران میزبان 18 نمایش هستند

اما ساعت اجرای برخی از آنها تغییر کرده و نمایش‌های سالن‌های اصلی، چهارسو، سایه، قشقایی و کارگاه نمایش تئاتر شهر بعد از اذان مغرب و افطار به روی صحنه می‌روند. البته در ساعت اجرای نمایش‌های تالار مولوی تغییری ایجاد نخواهد شد. مجموعه تئاتر شهر در این هفته میزبان 5 اثر نمایشی خواهد بود. سالن اصلی مجموعه همچنان پذیرای نمایش «باغ شکرپاره» قطب‌الدین صادقی است که بدون هیچ تغییری ساعت 20:15 روی صحنه می‌رود. باغ شکرپاره، نمایشی تخته حوضی است که داستان به پادشاهی رسیدن شلی، یکی از تیپ‌های نمایش تخته حوضی را روایت می‌کند. کاظم هژیرآزاد، اسماعیل بختیاری، ناصر عاشوری، کرامت رودساز، عباد نظری، مصطفی عبداللهی، رهام مخدومی و سامان داربی بازیگران این نمایش هستند.

نمایش «خشکسالی و دروغ» محمد یعقوبی نیز در همان ساعت قبلی خود یعنی 20:30 در سالن چهارسو اجرا می‌شود. این نمایش به داستان زندگی یک وکیل دادگستری می‌پردازد. علی سرابی، مهدی پاکدل، ‌رؤیا دعوتی و آیدا کیخایی در آن بازی می‌کنند.

نمایش «شهر شطرنجی» رضا حامدی خواه این هفته آخرین اجراهای خود را در سالن قشقایی پشت سر می‌گذارد. این نمایش که به داستان بازیگران نمایش‌های شادی‌آور در تئاتر پارس می‌پردازد با حضور بازیگرانی چون مهرداد ضیایی، علی عامل‌هاشمی و آشا محرابی ساعت 20 به صحنه می‌رود. نمایش «مهر هفتم» سعید شاپوری اواخر این هفته جایگزین شهر شطرنجی خواهد شد.

اما تالار سایه میزبان نمایش جدیدی است. بعد از پایان کار نمایش «پیچ تند» کتایون فیض‌مرندی، این تالار میزبان نمایش «مرثیه برای یک سبک وزن» ایوب آقاخانی می‌شود که از 4 شهریور به تالار سایه می‌آید.

این تئاتر در فضای کمدی طراحی شده که با برخورداری از بستـــر اجتماعی روی صحنه می‌رود. این نمایش به‌مدت 30 شب در تالار سایه مجموعه تئاترشهر اجرا می‌شود و پیش فروش آن هم‌اکنون شروع شده است.ساعت اجرای آن 15: 20 است.

در کارگاه نمایش همچنان، «مجلس برادرکشی» سیروس همتی به صحنه می‌رود. این نمایش که از اواخر هفته گذشته اجراهای خود را در این سالن تئاتر آغاز کرده با بازی مجید رحمتی، ساقی عقیلی، شیرین امامی، مرجان صادقی، فاطمه حیدری‌فر، محمد بخشی‌زاده، سیروس همتی و محسن میرزاعلی ساعت 20:45 اجرا می‌شود.

سالن اصلی مولوی از این هفته میزبان 2 اثر نمایشی جدید می‌شود. «بوبوک» بنفشه اعرابی این هفته ساعت 18 در سالن اصلی مولوی به صحنه می‌رود. این نمایش با بازی فرزین نوبرانی، بهرام سروری‌نژاد، طوفان مهردادیان، پریسا محمدی، علی برجی، محمد طیب طاهر، اکبر فتاح‌زاده و امیر محرابی به داستان زندگی پس از مرگ چند انسان می‌پردازد.

«ملانصرالدین» علی‌اصغر دشتی نیز با اجرای امروز و فردا، در سالن اصلی مولوی به کار خود پایان می‌دهد. این نمایش با حضور هدایت هاشمی، فاطمه نقوی، نگار عابدی، ستاره پسیانی، رامین سیاردشتی، فریبا کامران، علی شمس و عباس حبیبی ساعت 20:30 به صحنه می‌رود و «بر فراز تیر چراغ برق» محمدرضا اجاقی از اواخر هفته جایگزین آن خواهد شد که به داستان جوانی می‌پردازد که از تیر چراق برق بالا می‌رود و موجب اتفاقی می‌شود که با استفاده از ژانر کمدی برای تماشاگران اجرا می‌شود. این نمایش سال گذشته در بخش چشم‌انداز در بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اجرا شد و از اول تا 31 شهریور، در تالار مولوی روی صحنه می‌رود.

در این نمایش بازیگرانی چون مجید علی بیگی، مدیا ذاکری، آرش میراحمدی، فرامرز قلیچ‌خانی، سمیه آباده، مریم عسگری، هومن نوروزی و سیدمحمد باباحیدری ایفای نقش می‌کنند. تالار کوچک مولوی همچنان پذیرای نمایش «ویولن‌هاتان را کوک کنید» شیما صادقی است که ساعت 19:15 روی صحنه می‌رود.

این نمایش با بازی هوتن شکیبا، حامد منافی و شیما صادقی داستان 2 مرد و یک زن است که برای خدمت به موجودی انتخاب می‌شوند که شناختی نسبت به آن ندارند.

تماشاخانه ایرانشهر هفته جاری با میزبانی 2 اثر نمایشی به کار خود ادامه می‌دهد. «زال و رودابه» نادر رجب‌پور برگرفته از شاهنامه فردوسی در سالن شماره‌یک ایرانشهر به صحنه می‌رود.

این نمایش در بخش چشم‌انداز بیست وهفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اجرا شده بود و در آن بازیگرانی همچون عزت‌الله مهرآوران، نسیم ادبی، سعید داخ، محسن گودرزی، علی براتی، امیر محمودی، علی اکبر مسافر، بهادر فاضل و... به ایفای نقش می‌پردازند.

سالن شماره2 نیز همچنان میزبان نمایش «سگ سکوت» آروند دشت‌آرای است که از معدود نمایش‌های خصوصی محسوب می‌شود و برای تضمین فروش از چهره‌های تئاتری و البته سینمایی بهره برده است. در این نمایش بابک حمیدیان، پانته‌آ بهرام و باران کوثری حضور دارند.

تماشاخانه سنگلج با میزبانی نمایش «قولنج» نوشته داوود فتحعلی‌بیگی و به کارگردانی حسین بابایی و حضور سعدی افشار ساعت 19 پذیرای علاقه‌مندان تئاتر خواهد بود. تالار مهر حوزه هنری هم این هفته پذیرای 2 نمایش است؛ ابتدا «ترانه آب» احسان جانمی ساعت 17 در این سالن به صحنه می‌رود و پس از آن «داستان عامه‌پسند» آرش عباسی ساعت 19 اجرا خواهد شد.

تالار هنر همچون هفته گذشته میزبان نمایش «زندگی کوتاه است» مهدی مهدی‌آبادی خواهد بود. این نمایش روایتگر زندگی یک آدم برفی است که در کنار مترسک با هم بخشش و دوستی را تجربه می‌کنند. مونا بیگی، مجتبی گوهرخای، بهاره میرزاپور و مرتضی احمدی بازیگران زندگی بسیار کوتاه است هستند که هر روز جز شنبه‌ها ساعت 18:30 اجرا خواهد شد.

خانه نمایش اداره برنامه‌های تئاتر میزبان نمایش «منتشا» مجید رحمتی است. این نمایش که از آثار اجرا شده در بخش صحنه‌ای چهاردهمین جشنواره نمایش‌های آیینی سنتی است، ساعت 18:30 به صحنه خواهد رفت. تالار تجربه فرهنگسرای بهمن ساعت 18:30 با میزبانی نمایش «بیات بیژن» مهدی فرجامی برگرفته از قصه بیژن و منیژه به کار خود ادامه می‌دهد.

کد خبر 88405

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز