شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۷:۳۲
۰ نفر

محمد باقر قالیباف: شهردار تهران به مناسبت اول شهریور ماه، روز جهانی پزشک در پیامی نوشت:

حضور پربرکت و مستمر پزشکان ایران اسلامی در سال‌های دفاع مقدس به‌علت قرابت و همراهی با عظمت معنوی ارزش‌های شهادت و ایثار، جاودانگی یافته و فضای فرهنگی جامعه پزشکی کشور را عزت و آبرویی دوچندان بخشیده است.

در پیام شهردار تهران آمده است: یکم شهریورماه، سالروز ولادت شیخ الرئیس ابوعلی سینا، به پاس بزرگداشت مقام شامخ این ستاره پرفروغ عرصه طب در ایران، روز پزشک نامیده شده است.

روز پزشک و آغاز ماه مبارک رمضان، ماه میهمانی خدا بر تمامی طبیبان فرزانه و جامعه پزشکی تلاشگر ایران اسلامی خجسته باد.

همچنین در این پیام تاکید شده است: در پیشینه تاریخی، فرهنگی و اجتماعی مردم ایران، همواره طبیب از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده، چرا که حکیم و طبیب شخصیتی مبـّرز و برخوردار از دانش فقهی و پزشکی و آراسته به فضایل والای اخلاقی بوده است.

قالیباف در ادامه این پیام اظهار داشت: به واقع پزشکان ضامن سلامت جامعه، امنیـت روحی بیماران و فرشتگان نجاتی هستند که درد جسم را با روح بلندشان در سایه الطاف الهی التیام می‌بخشند.

جامعه پزشکی ایران اسلامی، ضمن برخورداری از پیشینه ارزشمندی از طبیبانی نامدار در تاریخ پزشکی، مفتخر است به حضور پربرکت و مستمر پزشکان ایران اسلامی در سال‌های دفاع مقدس به‌علت قرابت و همراهی با عظمت معنوی ارزش‌های شهادت و ایثار، جاودانگی یافته و فضای فرهنگی جامعه پزشکی کشور را عزت و آبرویی دوچندان بخشیده است.

امروزه جوامع سعی بسیاری دارند تا تأثیرات مستقیم و غیرمستقیم پزشکی در کل جامعه را تبیین نمایند و به همین جهت نگاه به علم پزشکی از درمانگر به سلامت‌محور تغییر یافته است.

در نگاهِ سلامت محور پزشک صرفا عهده‌دار درمان بیمار نیست بلکه هدایت‌گری امر سلامت در جامعه و جلب مشارکت مردم در ایفای نقش، جهت ارتقای سلامت را نیز بر عهده دارد.

در این پیام همچنین اشاره شده که روز پزشک فرصت مغتنمی است تا ضمن قدردانی از زحمات جامعه پزشکی متولیان امر با همفکری، همراهی و مساعدت همه مجامع و نیروهای دلسوز جامعه پزشکی سیاست‌ها و راهکارهای ترویج و اشاعه ارزش‌های معنوی و اخلاق پزشکی و ارتقای جایگاه و منزلت حرفه پزشکی را مورد توجه قرار دهند و در جهت حل و رفع معضلات و مشکلات جامعه پزشکی کشور اقدام نمایند. 

شهردار تهران در پایان این پیام نوشت: اینجانب معتقدم که اندیشه‌ها، افکار و نظرات ارزشمند پزشکان در اداره امور شهری بسیار مؤثر و کارساز خواهد بود و همواره قدردان زحمات و تلاش مستمر ایشان در راستای ارتقای سطح سلامت شهروندان عزیزهستم و برای همه آنان دوام توفیق خدمتگزاری به خلق خدا را مسئلت دارم.

کد خبر 88370

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز