یکشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۶:۲۲
۰ نفر

گروه شهری: شهردار تهران با بیان اینکه شهرداری مساجد را با کمک مردم می‌سازد، گفت:

مساجد حتی از پول دولت نیز ساخته نمی‌شوند.

به گفته محمد باقرقالیباف، اگر امکاناتی برای ساخت مساجد اختصاص داده می‌شود، مربوط به بخشی از عوارضی است که توسط خود شهروندان پرداخت شده است.

شهردار تهران شنبه شب در مراسم افتتاح مسجد باقرالعلوم (ع) گفت: ما به‌عنوان شهرداری در ساخت مسجد حتی به اندازه کارگری که در ساخت آن زحمت کشیده است، هیچ سهمی نداشتیم و اگر شهرداری امکانات، پول و زمینی داده، این امکانات متعلق به یکایک شهروندان است؛ چراکه از پول عوارضی که از شهروندان گرفته می‌شود، بخشی به ساخت مساجد اختصاص می‌یابد.

وی با بیان اینکه مسجد را مردم ساخته‌اند و متعلق به آنان است، افزود: مسجدی که با پول مردم ساخته می‌شود، توسط خود آنان نیز اداره می‌شود و هرچند گاهی بعضی از شهروندان از عوارض شهرداری گلایه‌مند هستند، اما بخشی از عوارضی که از مردم گرفته می‌شود به این چنین کارهایی اختصاص می‌یابد.

قالیباف گفت: بر این باوریم که شهرداری تهران فقط مسئول جمع کردن زباله‌ها، توسعه حمل‌ونقل عمومی و نصب گاردریل نیست و وظیفه داریم در حوزه تربیت، دین داری و امر به معروف و نهی از منکر تلاش کنیم و اگر این کار را انجام ندهیم مدیون هستیم.

شهردار تهران ادامه داد: روزی خدمت یکی از بزرگان رسیدم و ایشان به من گفت که فرق بین نظام اسلامی و غیراسلامی در آن است که در نظام اسلامی مسئولان اجرایی در هر جایی که خدمت می‌کنند باید بدانند که مسئول دین مردم نیز هستند.

قالیباف با تاکید بر اینکه در شهرداری تهران بر این باور هستیم که باید هم حوزه کالبدی شهر را حفظ کنیم و هم به روح و روان شهروندان توجه کنیم، افزود: یک مدیر خوب در جمهوری اسلامی ایران مکلف است هر دو خدمت را در اختیار مردم قرار دهد ولی اگر قرار شد یک روز به ناچار یکی را در نظر بگیریم به‌نظر می‌رسد توجه به مسائل اخلاقی نسبت به آسفالت و جدول خیابان اولویت دارد.

کد خبر 87961

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز