جمعه ۹ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۹:۱۲
۰ نفر

شهردار تهران گفت: دعوت جامعه به ارزش‌ها، آرمان‌ها و فرهنگ بسیج باید با بصیرت و آگاهی صورت گیرد تا اثرگذار باشد

محمدباقر قالیباف در مراسم سیزدهمین سالگرد شهیدمحمدحسن نظرنژاد  - که در جبهه به او بابانظر می‌گفتند- در مشهد افزود: فرهنگ دفاع مقدس برای همه زمان‌ها، همه سنین و همه اقشار و دیدگاه‌های مختلف پذیرفتنی است و نباید از آن صرف‌نظر شود.

به گزارش مهر، همرزم شهید نظرنژاد ادامه داد: افرادی که می‌خواهند تحت‌تأثیر فرهنگ جهاد و شهادت قرار گیرند فقط کافی است که انصاف، انسانیت و عدالت را رعایت کنند زیرا ما تمام زندگی مادی و معنوی خود را مدیون شهدا و ایثارگری‌های جانبازان می‌دانیم و براین باوریم که از شهدا و فرهنگ دفاع مقدس باید تکریم و تجلیل کرد.

وی با بیان این مطلب که باید از اغراق و گزافه‌گویی درباره شهیدان پرهیز شود، گفت: این گزافه‌گویی‌ها باعث ابهام سال‌های جنگ در میان جوانان و افرادی می‌شود که در سال‌های دفاع مقدس حضور نداشتند؛ لذا باید در تمام مکان‌ها دقت شود که در بیان فرهنگ شهدا و رشادت‌های آنان اغراق نکنیم.

قالیباف تاکید کرد: ما به جبهه نرفته‌ایم که در موقع بازگشت، بر مردم منتی داشته باشیم و فقط دین خود را به اسلام و انقلاب و وظیفه‌ای که نسبت به خالق خود داشته‌ایم، ادا کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر افرادی وجود دارند که در حقیقت در جبهه نامردان هستند و این افراد نباید پرچم دفاع از شهید را بردارند و بدانند که فطرت انسان‌ها پاک است و حرف پاک هم بر دل انسان‌ها می‌نشیند و اثرگذار است و اگر به این مورد دقت نکنیم به فرهنگ دفاع مقدس آسیب زده‌ایم.

شهردار تهران افزود: مسئولیت ما به‌عنوان یک مقام مسئول سنگین‌تر از دیگران است و تا زمانی که خود به خوبی‌ها توجه نکرده باشیم، نباید دیگران را به نیکی دعوت کنیم. وی به فتنه‌های اخیر به‌وجود آمده در کشور اشاره کرد و عنوان داشت: این فتنه‌ها از جنس فتنه‌های جنگ نهروان و جمل است زیرا نهروانی‌ها انسان‌هایی احمق و نادان بودند که با کج فهمی به جنگ با علی(ع) پرداختند اما در جنگ جمل با آگاهی و عقل سیاسی در مقابل حضرت ایستادگی کردند. وی ادامه داد: در هر صورت وظیفه ما این است که در مقابل فتنه‌ها ایستادگی کنیم و اجازه ندهیم که به نظام ولایی خدشه‌ای وارد شود.

وی افزود: کتاب خاطرات شهید نظرنژاد چاپ شده است که در آینده‌ای نزدیک شاهد پرده‌برداری از آن خواهیم بود و باید گفت که یکی از زیباترین کتاب‌های دوران دفاع مقدس است و آن هم به‌دلیل اخلاص و روح زیبای شهید نظر نژاد است.

کد خبر 86719

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز