شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۷:۵۳
۰ نفر

گروه ادب و هنر: شهردار تهران گفت: هر فعالیتی وقتی لباس فاخر هنر به تن کند، برای همیشه در تاریخ ماندگار می‌شود

و امروز هر فعالیت هنری علاوه بر آنکه آیندگان از آن استفاده می‌کنند برای مدیران مجموعه مدیریت شهری نیز ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است

به گزارش سما، دکتر محمدباقر قالیباف در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره عکس و کارت‌پستال‌های شهری که در پردیس سینمایی ملت برگزار شد، ضمن تشکر از همه هنرمندان که در این جشنواره شرکت کردند، گفت: امیدوارم شاهد باشیم تا روزی این ارتباط هرچه صمیمی‌تر برای گسترش فعالیت‌های فرهنگی هنری در تهران ایجاد شود و تاثیر زیبنده آن را بر شهر و مردم شهر تهران ببینیم.

وی ضمن تسلیت درگذشت کارگردان فقید سینما مرحوم سیف‌الله داد افزود: این هنرمند در عرصه هنر و سینمای ما تاثیر بسزایی داشت و با آنکه من فرصتی برای دیدن فیلم ندارم اما فیلم «بازمانده» ایشان را که به درستی واقعیت تلخ مظلومیت مردم سرزمین‌های اشغالی را به تصویر کشیده بود، 3 مرتبه دیده‌ام.

شهردار پایتخت گفت: از روزی که به شهرداری آمدم بارها به دوستان و در جمع هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر بر توجه به روح و روان شهر و مسائل فرهنگی، تربیتی و آموزشی شهروندان تاکید داشتم و اینکه شهرداری تنها مسئولیت کالبدی شهر را برعهده ندارد و باید رویکرد اجتماعی را در همه شئونات شهر حاکم کند و در این مسیر بیشترین نقش را اصحاب فرهنگ و هنر بر عهده دارند.

قالیباف با بیان اینکه به‌عنوان مدیر شهر و مجموعه مدیریت شهری همواره دست نیاز به سمت دوستان فرهنگی و هنری دراز کرده‌ایم و خواستار همراهی آنان بوده‌ایم افزود: امیدوارم بستر این کار را به‌گونه‌ای فراهم کنیم تا بتوانیم حداکثر استفاده را از این ظرفیت ببریم چرا که عرصه هنر نه تنها برای آینده مفید است بلکه برای حال حاضر شهروندان و مدیریت شهری نیز نیازی ضروری است.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: هر کار و فعالیتی زمانی‌که لباس فاخر هنر بر تن کند برای همیشه در تاریخ ماندگار می‌شود و آیندگان نیز از آن استفاده می‌کنند.

وی با تاکید بر ضرورت نقش هنر برای مدیران و مجموعه مدیریت شهری افزود: حتی اگر بگوییم در شهرداری بر همه شئونات شهر مسلط هستیم و هرچقدر مجموعه همکاران من در شهرداری همه شهر را در کنترل داشته باشند، هرگز نمی‌توانیم خلاقیت و تیزبینی و فکر یک هنرمند را داشته باشیم و فرصتی ایجاد نمی‌شود تا از زاویه‌ای که هنرمندان به موضوع نگاه می‌کنند، موضوعات را رصد کنیم.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: با آنکه نمی‌توان منکر تاثیر فیلم و سینما شد اما من شخصا هنگامی که به آلبوم‌های عکس خود از زمان جنگ نگاه می‌کنم، این تصاویر است که من را به دوران دفاع مقدس می‌برد و تاثیر آن عمیق‌تر از لحظاتی است که فیلم آن دوران را می‌بینم.

قالیباف تصریح کرد: همکاران من در شهرداری باید بستری فراهم کنند تا اصحاب هنر در مناسبت‌های مختلف و با بهانه‌های گوناگون با نگاه متفاوت خود به ما کمک کنند و ما بتوانیم از کمک آنان برای ساختن شهری زیبا استفاده کنیم.

شهردار تهران با بیان اینکه نباید در این کار فقط به زیبایی‌های شهر بپردازیم، گفت: برای ما در عرصه مدیریت شهری، نقاط آسیب و زشتی‌هایی نیز وجود دارد که باید دیده شود چراکه همانطور که زیبایی‌های شهر نشاط آور است برای من مدیر زشتی‌های شهر هم ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است تا مانند سیلی و هشداری باشد تا ما را از خواب در این عرصه بیدار کند.وی خطاب به هنرمندان عنوان کرد: امیدوارم هیچ وقت از نگاه خلاق و دوربین‌های تیزبین شما محروم نباشیم و ما را یاری دهید تا شهری زیبا و در شأن مردم عزیز بسازیم و این دور از دسترس ما نیست.

کد خبر 86796

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز