شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۸۸ - ۰۵:۲۰
۰ نفر

گروه ورزشی: شروع فصل جدید سری A، در سایه جدایی و خداحافظی تعدادی از ستاره‌های بزرگ کالچو قرار گرفته.

کاکا و زلاتان، آماده‌ترین بازیکنان سال‌های اخیر لیگ ایتالیا که در دو تیم رقیب میلانی بازی می‌کردند، در فصل جدید به دو رقیب سنتی فوتبال اسپانیا، یعنی رئال مادرید و بارسلونا پیوسته‌اند. پائولو مالدینی، پاول ندود و لوییز فیگو هم با پایان فصل گذشته، از فوتبال حرفه‌ای خداحافظی کردند. در این وضعیت، همه منتظر ظهور چهره‌های جدیدی هستند که بتوانند هیجان را به لیگ ایتالیا بازگردانند.

اینتر، قهرمان چهار دوره اخیر این مسابقات، با وجود جدایی زلاتان همچنان مدعی اصلی قهرمانی است. اما از مورینیو انتظار می‌رود که تیمش علاوه بر کسب دوباره اسکودتو، فوتبال روان‌تر و جذاب‌تری ارائه دهد. علاوه بر ابراهیموویچ، خولیو کروز (لاتزیو) و هرنان کرسپو (جنوا)، مهاجمان آرژانتینی اینتر هم جدا شده‌اند. ولی این تیم توانسته ساموئل اتوئو، مهاجم کامرونی بارسا و دیه‌گو میلیتو، مهاجم جنوا را که فصل پیش با 24 گل آقای گل شناخته شد
به خط حمله اضافه کند.

لوسیو، مدافع برزیلی بایرن مونیخ هم خرید مهم مورینیو در خط دفاع است و مربی پرتغالی امیدوار است با داشتن این مدافع بازیساز، خط دفاعی تیمش را جلوتر بیاورد. در خط میانی هم تیاگو موتا، هافبک برزیلی جنوا که تجربه بازی در بارسلونا را هم دارد اضافه شده و او در بازی‌های دوستانه پیش فصل توانسته عملکرد بسیار خوبی داشته باشد. مورینیو درباره بازیکنان تیمش در فصل جدید می‌گوید: «ما قوی‌تر از قبل هستیم و تیم تعادل بهتری دارد.» او در این فصل می‌خواهد از دو روش 2-1-3-4 و 3-3-4 استفاده کند و همه منتظر دیدن عملکرد زوج اتوئو و میلیتو هستند.

یووه، رقیب جدی

یوونتوس پس از خداحافظی پاول ندود، خریدهای گرانی انجام داده تا جای خالی هافبک چک احساس نشود. چیرو فرارای 42 ساله که در این فصل روی نیمکت یووه می‌نشیند، ستون فقرات تیمش را به خوبی تقویت کرده است. فابیو کاناواروی 35 ساله به تیم سابقش بازگشته و در کنار جورجو کیه‌لینی، زوج قلب دفاع تیم ملی ایتالیا را تشکیل خواهند داد. یووه همچنین موفق شد فیلیپه ملو، هافبک دفاعی تیم ملی برزیل و فیورنتینا را که طرفداران زیادی داشت با پرداخت بیش از 21 میلیون یورو به تورین بکشاند. دیه‌گو، هافبک برزیلی وردربرمن هم با قراردادی 35 میلیون یورویی از این فصل پیراهن یووه را می‌پوشد.

آمائوری برزیلی هم یکی از بهترین مهاجمان سری A محسوب می‌شود و فرارا می‌تواند در کنار این بازیکنان از تجربه دل‌پیرو، ترزگه، لگروتالیه و بوفون و همچنین استعداد پدیده جوانی مثل جووینکو استفاده کند. بدین‌ترتیب یوونتوس که فصل گذشته با اختلاف 10 امتیاز نسبت به اینتر به نایب قهرمانی رسید، امیدوار است که این فاصله را کمتر کند یا حتی به دوران برتری رقیبش پایان دهد.

میلان با چهره جدید

میلان که امشب در اولین بازی‌اش میهمان سیه‌‌نا است، پس از عنوان سومی فصل گذشته تغییرات زیادی داشته. لئوناردوی 39 ساله که روی نیمکت جانشین کارلو آنچلوتی شده قبل از همه وظیفه دارد تیم جدید و جوانی بسازد که دوران پرافتخار سال‌های نه چندان دور میلان را زنده کند. مسئولان میلان که در این سال‌ها همیشه متهم به داشتن تیم مسنی بوده‌اند، در یک برنامه آینده‌نگرانه از این پس می‌خواهند تنها بازیکنان زیر 23 سال را بخرند، ولی برای کوتاه مدت باید راهی برای پر کردن جای خالی کاکا و پاسخ به هواداران خشمگین‌شان پیدا کنند.

میلان در خط دفاع برای پر کردن جای خالی مالدینی اسطوره‌ای، بیش از همه روی بازگشت نستا حساب می‌کند که تقریباً تمام فصل گذشته را به دلیل مصدومیت از دست داد. اوگوچی اونی‌یوو، مدافع آمریکایی استاندارد لی‌یژ و تیاگو سیلوای برزیلی هم دو مدافع میانی جدید تیم هستند. مهم‌ترین خرید تهاجمی میلان، هونتلار هلندی است که با 21 میلیون دلار از رئال مادرید به این تیم پیوسته و در کنار پاتو و رونالدینیو، امیدهای اصلی برای گلزنی محسوب می‌شوند.

ولی قبل از هر چیز لئوناردو باید این مهاجمان را هماهنگ کند و مهم‌تر از آن تعادل مناسبی در تیمش به وجود آورد. میلان در بازی‌های تدارکاتی پیش فصل نتایج بسیار ضعیفی داشته و یک پیروزی در ضربات پنالتی مقابل یووه در جام برلوسکونی، تنها موفقیت این تیم محسوب می‌شود.رم هم که به تازگی با توتی تمدید کرده، پتانسیل حضور در جمع مدعیان را دارد. فیورنتینا و ناپولی هم در فصل جدید می‌توانند جزو تیم‌های بالای جدول باشند.

کد خبر 88324

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز