یکشنبه ۲۱ تیر ۱۳۸۸ - ۰۶:۵۶
۰ نفر

گروه ورزشی: تمرینات پیش‌فصل اینتر، مدافع عنوان قهرمانی سری A شروع شده و این تیم در آستانه سفر به ایالات متحده برای اردوی آماده‌سازی‌اش قرار دارد

 ولی کنفرانس مطبوعاتی مورینیو نشان می‌دهد که او از وضعیت تیم چندان راضی نیست و با مجموعه فعلی قول قهرمانی در اروپا را نمی‌دهد.

سرمربی پرتغالی تیم اینتر می‌گوید: «نمی‌خواهم از تیمم انتقاد کنم، ولی این گروهی نیست که می‌خواستم. نمی‌توانم از رئیس باشگاه چیز دیگری بخواهم. با این وضعیت باید بیشتر کار کنم ولی نمی‌توانم معجزه کنم. من هری پاتر نیستم.»

اینتر نه‌تنها بازیکنان دلخواه مورینیو از جمله کاروالیو و دکو را نخریده و دیه‌گو میلیتو و موتا تنها بازیکنان جدید این تیم هستند، بلکه در فروش بازیکنان مازاد هم ناکام بوده. مجموعه فعلی شامل 34 بازیکن است، در حالی که مورینیو بارها تاکید کرده که می‌خواهد تیم اینتر را با 23 نفر تمرین دهد. او بدون اینکه نامی از این بازیکنان ببرد، می‌گوید: «وقتی نفرات تیم زیاد باشد، مشکل به وجود می‌آید.

داشتن 34 بازیکن خوب نیست، چون فوتبال را یازده مقابل یازده بازی می‌کنند. این وضعیت خوبی نیست چون در تیم بازیکنانی هستند که می‌دانند من آنها را نمی‌خواهم. در گذشته وقتی باشگاهی به بازیکنی می‌گفت که او را نمی‌خواهد، او می‌رفت ولی این روش در حال حاضر جواب نمی‌دهد چون بازیکنان قرارداد دارند و ما به قوانین احترام می‌گذاریم ولی من نظرم را عوض نمی‌کنم؛ اگر بازیکنی را نخواهم او بازی نخواهد کرد، همین.»

مورینیو که با این جملات می‌خواهد بازیکنان مازاد تیمش را مجبور به جدایی کند، ادامه می‌دهد: «می‌خواستیم 8 بازیکن را بفروشیم و 4 بازیکن بخریم. ولی تا امروز تنها 4 بازیکن را فروخته‌ایم بدون اینکه پولی بابت آنها بگیریم به جز مبلغ کمی برای لوئیس خیمنس. ریکاردو کوارشما لیاقتش را دارد که شانس دیگری به او بدهیم. او سه فصل بهترین بازیکن پرتغال بود ولی اینجا نتوانست موفق شود. بدون لوییز فیگو او فرصت بیشتری دارد.»

در حسرت یک مدافع

شاید تنها نکته‌ای که او را راضی می‌کند ماندن زلاتان ابراهیموویچ است: «ماندن زلاتان مرا شگفت‌زده نکرد. او جاه‌طلب است و دلیلی ندارد که مثل فصل گذشته تلاش نکند. سبک بازی داوید سوازو هم نسبت به بقیه مهاجمان تیم متفاوت است و با ما می‌ماند. او می‌تواند به ما در 20 دقیقه پایانی بازی کمک کند. من مارکو آرنوتوویچ را نمی‌شناسم. خرید او یک ریسک از طرف باشگاه بود. من هم با این کار موافقم و از آن استقبال می‌کنم.»

مورینیو که نتوانسته یک مدافع میانی خوب، یکی از اهدافش در بازار نقل و انتقالات را به مجموعه اینتر اضافه کند، می‌گوید: «ظاهرا دفاع میانی ما مثل گذشته خواهد بود. من دوست داشتم که دفاع تیم جلوتر بازی کند ولی نیاز به یک مدافع میانی داشتم که کار با توپ بهتری داشته باشد. اگر نتوانیم چنین بازیکنی را پیدا کنیم، نمی‌توانیم با آن سبک بازی کنیم. امسال هم با روش 3-3-4 بازی می‌کنیم چرا که در اواخر فصل گذشته به تعادل خوبی در تیم رسیده بودیم.»

به عقیده مورینیو، اینتر با وضعیت فعلی جزو مدعیان قهرمانی در اروپا نیست: «در لیگ قهرمانان، این کیفیت تیم و برخی جزئیات است که سرنوشت شما را تعیین می‌کند. مثلا بارسلونا که قهرمان اروپا شد، تا ثانیه‌های پایانی بازی نیمه‌نهایی حذف شده بود. باتوجه به شرایط فعلی، ما بعد از 3 یا 4 تیم برتر قرار داریم. ما تنها در صورتی قهرمان می‌شویم که اتفاقات به نفع ما باشد ولی ما شانس کمتری نسبت به مدعیان داریم.»

کنایه به آنچلوتی

مورینیو مصاحبه مطبوعاتی‌اش را با کنایه به آنچلوتی به پایان می‌برد. ظاهرا سرمربی جدید چلسی سیبل تازه حملات لفظی مورینیو است و رفتن آنچلوتی به قلمرو سابق مورینیو قطعا در این موضوع بی‌تاثیر نیست. آنچلوتی هفته گذشته گفته بود که آقای خاص (لقب مورینیو در چلسی) را نمی‌شناسد.

حالا مورینیو با اشاره به تیتر برخی روزنامه‌های بریتانیایی که به کارلتو لقب «پرنس چارلز» را داده‌اند، می‌گوید: «حالا او را در انگلیس پرنس چارلز صدا می‌زنند ولی من تنها یک پرنس چارلز می‌شناسم و او شاهزاده ولز است. آنچلوتی دوست من نیست.»

جالب اینکه اینتر قرار است در ایالات متحده در یک بازی دوستانه با چلسی روبه‌رو شود ولی مورینیو می‌گوید: «این بازی برایم مهم نیست و شاید اصلا روی نیمکت ننشینم. احتمال اینکه روی سکوها بنشینم بیشتر است چون می‌توانم بازی را بهتر ببینم. به هرحال اگر او (آنچلوتی) جامی ببرد، این کار را بعد از 4 سال انجام داده.»

کد خبر 85294

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز