یکشنبه ۱ شهریور ۱۳۸۸ - ۰۵:۴۹
۰ نفر

گروه ورزشی: یوونتوس جدی‌ترین رقیب اینتر در راه قهرمانی، فصل جدید را با میزبانی از کیه‌وو شروع می‌کند که فصل قبل توانست در تورین به تساوی 3 بر 3 برسد.

 با این وجود بازیکنان یووه از جمله دل‌پیرو می‌خواهند سری A را با پیروزی آغاز کنند. کاپیتان یووه می‌گوید: «می‌خواهیم فصل را با تمام توان شروع کنیم. کیه‌وو تیم مستحکمی است. آنها  فصل گذشته برای ما دردسرساز شدند. امیدوارم بتوانیم پیروز شویم و فصل را به خوبی شروع کنیم.»دیه‌گو که با 5/24 میلیون یورو از وردربرمن به یووه پیوسته امیدوار است همراه فیلیپه ملو و آمائوری دو هموطنش چهره‌ای برزیلی به این تیم بدهند: «کیفیت برزیلی‌ها موثر است ولی هدف ما این است که از آن به نفع تیم استفاده کنیم.»

دیه‌گو که با میشل پلاتینی و زین‌الدین زیدان دو بازیساز سابق تیم مقایسه می‌شود، اضافه می‌کند: «افتخار می‌کنم که با چنین بازیکنانی مقایسه می‌شوم. آنها برای من الگو هستند. فکر می‌کنم هنوز باید کار زیادی برای یوونتوس انجام بدهم و امیدوارم یک روز بتوانم موفقیت‌های آنها را تکرار کنم.»دیه‌گوی 24 ساله بخش زیادی از تمرینات پیش فصل را به دلیل مصدومیت از دست داد، ولی روز دوشنبه در بازی دوستانه مقابل میلان توانست گل زیبایی به ثمر برساند.

او می‌گوید: «هنوز صددرصد آماده نیستم اما به مرور آماده‌تر می‌شوم.» فیلیپه ملو، هافبک سابق فیورنتینا در این بازی محروم است. محمد سیسوکو و سباستین جووینکو، دو هافبک دیگر یووه مصدومند و حضور دل‌پیرو هم به دلیل مصدومیت کمر قطعی نیست. کاناوارو هم که به دلیل ترک یووه پس از سقوط به دسته دوم از سوی هواداران خائن نامیده شده بود، مدعی است که با اولتراهای یووه آشتی کرده است و آنها در این بازی به او توهین نخواهند کرد.

شروع آسان قهرمان

اینترمیلان امشب در اولین بازی‌اش در فصل جدید سری A شروع نسبتا آسانی مقابل باری تازه‌وارد دارد. این تیم که به دنبال پنجمین قهرمانی متوالی است با چهره نسبتا جدیدی وارد مسابقات می‌شود. بزرگترین تغییر در خط حمله اینتر است که زلاتان، بهترین مهاجم و گلزن سال‌های اخیرش را به بارسلونا فروخته ولی امیدوار است با زوج ساموئل اتوئو و دیه‌گو میلیتو جای خالی این مهاجم سوئدی را پر کند. ناکارآمدی سیستم 3-3-4 در فصل گذشته و ورود این دو گلزن جدید، مورینیو را متقاعد کرده که فصل جدید را با چیدمان 2-1-3-4 بازی کند.

اما بزرگترین دغدغه سرمربی پرتغالی برای استفاده از این آرایش، نداشتن یک بازیساز است که از او در پشت دو مهاجم استفاده کند. با خرید وسلی اسنایدر، هافبک هلندی رئال‌مادرید این مشکل تا حد زیادی برطرف می‌شود ولی او فعلا مجبور است از دژان استانکوویچ در این نقطه استفاده کند. پاتریک ویرا هم که پس از مصدومیت‌های زیاد فصل گذشته
به تدریج آماده می‌شود، امشب به دلیل مصدومیت کامبیاسو به عنوان هافبک دفاعی به میدان می‌رود.

ژیله، دروازه‌بان بلژیکی باری درباره رویارویی با مدافع عنوان قهرمانی در سن‌سیرو گفت: «می‌دانیم که بازی مقابل تیمی مثل اینتر آسان نیست. آنها قهرمان هستند ولی این نباید ما را بترساند. ما به تازگی صعود کرده‌ایم و امیدواریم بتوانیم حریفان‌مان را شگفت‌زده کنیم. در فوتبال هیچ چیزی قطعی نیست. می‌دانیم که باید با بیش از صددرصد توان‌مان بازی کنیم ولی برای آن آماده‌ایم.» او اضافه کرد که ساموئل اتوئو بزرگترین تهدید برای دروازه‌اش خواهد بود.

تردیدهای رم

رم هم که امشب میهمان جنواست، نگرانی زیادی درباره وضعیت دفاعی‌اش دارد. دانیله‌ ده‌روسی پس از تساوی 3 بر 3 این تیم مقابل کوزیچ اسلواکی در مقدماتی لیگ اروپا گفت: «اگر در سری A هم اینطور بازی کنیم، حتی مقابل تیم‌های میانه جدول 5 گل می‌خوریم.» اسپالتی در این بازی دونی دروازه‌بان و خوان و سیسینیو دو مدافع برزیلی‌اش را به دلیل مصدومیت و فیلیپ مکسز دیگر مدافع میانی‌اش را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد.  اسپالتی برای جبران ضعف دفاعی تیمش به دنبال خرید بوردیسو است که به تازگی قراردادش با اینتر را فسخ کرده است. در خط میانی و خط حمله هم سیمونه پروتا و میرکو ووچینیچ مصدومند و این پیروزی رم را بسیار دشوار می‌کند.

کد خبر 88434

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز