گروه حوادث: پرونده دختر خردسال یک کارخانه‌دار که 10 سال قبل همزمان با یک آتش‌سوزی از مقابل خانه‌اش ربوده و به قتل رسیده بود، برای بررسی مجدد و شناسایی عاملان جنایت به شعبه 1156 مجتمع قضایی بعثت انتقال یافت.

ماجرای این حادثه تلخ زمانی در دستور کار ویژه پلیس قرار گرفت که ظهر 26 آبان 75  یکی از ساکنان آپارتمانی در منطقه( لشکرک) با مرکز آتش‌نشانی تماس گرفت و از وقوع آتش‌سوزی در طبقه چهارم آپارتمانشان خبر داد.

اما زمانی که ماموران آتش‌نشانی در حال اطفای حریق بودند، یکی از همسایگان دریافت فرزندش به نام سحر هنوز از مدرسه بازنگشته است.

مادر سحر نگران از تاخیر فرزندش به راننده سرویس مدرسه تلفن کرد و جویای فرزندش شد.

اما هنگامی که وی گفت مثل همیشه دختر دانش آموز را مقابل آپارتمانشان پیاده کرده و شاهد ورود وی به آپارتمان بوده است  مادر کودک با نگرانی موضوع را با پلیس در میان گذاشت.

در بررسی‌های مقدماتی از محل آتش‌سوزی مشخص شد عاملان آتش‌سوزی آپارتمان  احتمالا با داشتن کلید به راحتی واردآپارتمان شده و پس از به  آتش کشیدن آنجا پا به فرار گذاشته ‌اند که احتمالاً  آتش‌سوزی با ورود سحر به خانه همزمان بوده است. 

هنگامی که در تحقیق از همسایگان  و خانواده سحر مشخص شد وی به خانه همسایه  رفت و آمد داشته و به این دلیل بیشتر کسانی که با این همسایه آشنایی داشتند،  وی را می‌شناختند، بازجویی از مرد صاحبخانه آغاز شد.

در حالی که صاحبخانه مدعی بود چون دائماً در مسافرت است کلید خانه‌اش را در اختیار چند نفر از بستگانش قرار داده است، این فرضیه که عاملان آتش‌سوزی هنگام خروج از آپارتمان با سحر روبه رو شده و چون دختر کوچولو آنها را می شناخته اقدام به ربودن وی کرده باشند، قوت گرفت.

به این ترتیب، تمام کسانی که در هنگام نبودن صاحبخانه وارد خانه می‌شدند، تحت بازجویی قرار  گرفتند، اما هیچ دلیل محکمه پسندی برای دستگیری عاملان آتش‌سوزی و آدم‌ربایی به دست نیامد،تا اینکه سه روز پس از وقوع آتش‌سوزی جسد مثله شده کودک پیدا شد.

با کشف جسد کودک، پرونده وارد مرحله جدیدی شد و تیمی از کارآگاهان دایره ویژه قتل مسئول رسیدگی به پرونده شدند.

اما پلیس در طول 10 سال گذشته به ‌رغم تلاش‌هایی که صورت داد، نتوانست قاتل این کودک خردسال و عاملان آتش‌سوزی را شناسایی کند.

صبح دیروز پرونده این حادثه تلخ برای بررسی مجدد و شناسایی عاملان این جنایت وحشتناک به شعبه 1156 مجتمع قضایی بعثت ارجاع شد و قاضی الهی زاده با دستور ویژه از پلیس آگاهی تهران خواست به بررسی نقاط مبهم در این پرونده بپردازند تا عاملان جنایت شناسایی شوند.

کد خبر 8823

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز