سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۳۸۵ - ۱۸:۴۷
۰ نفر

گروه حوادث: جوان کینه جویی که برای انتقام گیری از همسر صیغه ای مادرش، وی را با پاشیدن اسید به قتل رسانده بود صبح دیروز در جلسه محاکمه‌اش مدعی شد تنها قصد داشته است یک انتقام کوچک از وی بگیرد.

رسیدگی به ماجرای این جنایت هنگامی در دستور کار پلیس تهران قرار گرفت که صبح 29 اردیبهشت 84، خانواده مردی به نام کریم با مراجعه به دادسرای عمومی و انقلاب تهران با طرح شکایتی مدعی شدند پسر جوانی به نام عباس فرزند آنها را در حالی که در خواب بوده است با پاشیدن اسید به شدت مجروح کرده است.

با این گزارش ، تحقیق از همسر صیغه‌ای متهم که مادر عباس بود آغاز شد ، وی در بازجویی ها به کارآگاهان گفت : زمان حادثه من و کریم در خواب بودیم که ناگهان با صدای فریاد همسرم که داد می زد سوختم، از خواب پریدم. همسرم با عجله به طرف حمام رفت و از شدت سوزش و درد بی حال بر زمین افتاد. این زن به کارآگاهان گفت که احتمال می‌دهد فرزندش (عباس) مرتکب این جنایت شده باشد.

در بازجویی از مرد مجروح که بر روی تخت بیمارستان در وضعیت حادی قرار داشت وی مدعی شد که فرزند همسر صیغه ایش بارها او را به خاطر صیغه کردن مادرش به مرگ تهدید کرده بود ، دستگیری این جوان در دستور کار پلیس قرار گرفت. با گذشت 57 روز از حادثه در حالی که پلیس در ردیابی‌‌های خود برای دستگیری عباس، مخفیگاه او را در قم ردیابی کرده بود ، کریم در اثر سوختگی شدید بر روی تخت بیمارستان جان باخت.

با مرگ مرد مجروح، پرونده به اتهام قتل به بازپرس ویژه قتل سپرده شد و با سرنخهایی که از این مرد وجود داشت وی در یک عملیات غافلگیرانه در محاصره پلیس قرار گرفت.  عباس پس از دستگیری با اعتراف به اسیدپاشی،  انگیزه خود از این جنایت را انتقامجویی بیان کرد.

وی مدعی شد: چند سال قبل ، مقتول که از دوستان خانوادگی مان بود  شروع به رفت و آمد به خانه مان کرد، تا اینکه پدرم  مدتی بعد مرد.پس از مرگ پدرم او  هر روز به خانه ما می‌آمد تا اینکه مادرم را به صیغه خود درآورد. من از این اتفاقات ناراحت بودم و از این مرد کینه به دل گرفته بودم. چندین بار او را تهدید به مرگ کردم تا اینکه یک هفته قبل از جنایت مقداری اسید تهیه کردم و آن را به روی او ریختم.

با این اعترافات ، پرونده این جنایت وحشتناک برای رسیدگی  به  شعبه 71 دادگاه کیفری استان ارسال شد و قضات دادگاه دیروز به بررسی این جنایت پرداختند

می‌خواستم یک انتقام کوچک بگیرم

در جلسه محاکمه این جوان که صبح دیروز درشعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی عزیز محمدی و با حضور چهار مستشار دادگاه ( سلیمانی ، رحیمی، افتخاری ، عبداللهی) برگزار  شد، پس از درخواست قصاص از سوی مادر قربانی ، متهم جوان در جایگاه دفاع قرار گرفت و  در حالی که اتهام اسید پاشی را قبول داشت گفت: 6 سال بود که به کریم گفته‌ بودم پایش را از زندگی ما بیرون بکشد.

من به این خاطر دست به این کار زدم که می‌خواستم از او یک انتقام کوچک بگیرم و او را بترسانم، اما قصد کشتن او را نداشتم. حالا هم درخواست می‌کنم زودتر مرا قصاص کنید تا راحت شوم. 

بر پایه این گزارش با اخذ آخرین دفاع 5قاضی دادگاه  وارد شور شدند تا حکم این پرونده را صادر کنند.

کد خبر 9014

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز