چهارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۹:۵۷
۰ نفر

دوچرخه: آی مردم! ماه خدا دارد می‌آید. ماه خدا سرشار از مهربانی و برکت و آمرزش به سوی شما می­آید

این ماه پیش خدا بهترین ماه است؛ ماهی که روزهایش بهتر از همه روزهای سال است و شب­هایش بهتر از همه شب­ها. ماهی که لحظه لحظه و ساعت ساعتش بهتر از تمام وقت‌های سال است.

مردم! در این ماه، خدا شما را به مهمانی خود فرا خوانده است و با این دعوت در شمار اهل کرامت قرار داده ­است. در این مهمانی، خدا هر نفس­ شما را تسبیح و ستایش خود می‌داند و خواب شما را عبادت به‌شمار می­آورد. کارهای خوب شما در این ماه پذیرفته­تر است و دعاهایتان به اجابت نزدیک­تر. پس با نیت درست و دل­های پاک از گناه و زشتی، خدا را بخوانید و از او بخواهید که توفیقتان دهد؛ توفیق دهد تا بتوانید در این ماه از روزه­داران باشید و به تلاوت قرآن بپردازید؛ که بیچاره و بدعاقبت آن است که به این مهمانی وارد نشود و از رحمت و آمرزش خدا محروم بماند.

مردم! با تحمل گرسنگی و تشنگی در این ماه، از گرسنگی و تشنگی روز رستاخیز یاد کنید و به فقیران کمک کنید و پیران را بزرگ بشمارید و با کودکان مهربان باشید و با خویشاوندان خوش­رفتاری کنید و زبانتان را از آنچه نباید گفت نگه­دارید و از آنچه نباید دید چشم بپوشید و گوشتان را از آنچه نباید شنید بازدارید وبا یتیمان مردم مهربانی کنید تا دیگران نیز بعد از شما با یتیمان شما مهربانی کنند.

مردم! از خطاها و گناهانتان به سوی خدا بازگردید و در وقت نماز دست­ها را به دعا بردارید. از دست­ها و زبانتان پلی بسازید که دلتان را به خدا برساند. هنگام نماز دعا کنید که وقت نماز بهترین زمانی است که خدا با رحمت و مهربانی به بندگان خود نظر می‌کند و چون با او مناجات کنند جواب می­دهد و هرگاه بخوانندش پاسخ می­گوید و چون چیزی بخواهند اجابت می­کند.

--------

برگردان آزاد و ساده شده بخشی از خطبه پیامبر خدا ص در آستانه ماه مبارک رمضان

«دوچرخه»؛ ضمیمه نوجوان همشهری

کد خبر 88030

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز