دوشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۸۸ - ۰۶:۰۴
۰ نفر

علی شاکری: سومین مجمع عمومی شورای سازمان لیگ فدراسیون والیبال با حضور مسئولان این فدراسیون و نمایندگان تیم‌های شرکت‌کننده در مسابقات لیگ برتر و دسته اول برگزار شد

و طی آن آیین‌نامه مسابقات با تغییرات صورت‌ گرفته و موافقت حاضران به تصویب نهایی رسید. ولی قرعه‌کشی این بازی‌ها روز هشتم شهریورماه خواهد بود. براساس تصمیم‌گیری‌های صورت‌گرفته در مجمع عمومی  سازمان لیگ، مسابقات لیگ برتر در فصل جاری با شکل و روش جدیدی از روز 6 آبان‌ماه آغاز خواهد شد و 12 تیم حاضر در رقابت‌های دسته یک نیز از روز 7 آبان‌ماه با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. براساس اعلام سازمان لیگ برخلاف دوره‌های گذشته پایان رقابت‌های هر دو دسته لیگ برتر و دسته یک اردیبهشت ماه سال 89 خواهد بود.

انجام بازی‌ها به صورت پلی‌آف

در پی مشکلات به وجود آمده در مسابقات فصل پیش لیگ برتر و اعتراض تیم سایپا (رقیب اصلی پیکان در نبرد قهرمانی) به دلیل حاضر نشدن نماینده گنبد در برابر این تیم و همچنین کناره‌گیری شهرداری همدان که باعث شد جدول مسابقات دچار به هم ریختگی شود، مقرر شد در فصل جاری شیوه بازی‌ها در مرحله پایانی به صورت پلی‌آف (حذفی) انجام شود.

والیبال تجربه برگزاری یک دوره از بازی‌ها را به صورت پلی آف داشته است این بار به جای انجام مسابقات در دو گروه مقدماتی تصمیم دارد همچون رقابت‌های بسکتبال بازی‌ها را به صورت دوره‌ای برگزار کند. بر این اساس درپایان بازی‌های دور اول 8 تیم برتر مسابقات وارد مرحله پلی‌آف خواهند شد و طبق مقررات در بازی‌های 2 از 3 تیم‌های صعودکننده به مراحل بالاتر مشخص می‌شوند. شیوه انتخاب‌شده برای مرحله حذفی بدین‌صورت است که تیم اول با هشتم، دوم با هفتم، سوم با ششم و چهارم با پنجم دیدار می‌کنند.

مخالفت با قرعه‌کشی

برای تعیین تیم‌های میزبان و میهمان در مرحله پلی‌آف، پیشنهاد سازمان لیگ مبنی بر انجام قرعه‌کشی با موافقت حاضران روبه‌رو نشد و پس از صحبت‌های علی معمری سرمربی پیکان  و رای‌گیری قرار شد با توجه به موقعیت تیم‌ها در جدول دوره‌ای، تیمی که از رتبه برتری برخوردار است حق انتخاب میزبان یا میهمان را در بازی اول داشته باشد. در مراحل بالاتر نیز همین شیوه در دستور کار مجریان برگزاری مسابقات خواهد بود.

پیشنهاد استفاده از سه بازیکن خارجی

به طور همزمان در بازی‌ها که از سوی نماینده بانک کشاورزی عنوان شد نیز به مرحله رای‌گیری رسید ولی به تصویب نرسید. با این اوصاف طبق آیین‌نامه سازمان لیگ، تیم‌های حاضر در لیگ برتر و دسته یک می‌توانند سه بازیکن خارجی را در طول مسابقات به خدمت بگیرند اما به طور همزمان اجازه استفاده از دو بازیکن خارجی در میدان را خواهند داشت.

موافقت با غیبت پیکان

حضور پیکان، مدافع عنوان قهرمانی در مسابقات باشگاه‌های جهان هم از دیگر  مسائل مطرح‌شده در جلسه شورای عمومی سازمان لیگ بود که پس از موافقت حاضران قرار شد بازی‌های پیکان در هفته‌های اول و دوم به تعویق بیفتد. علی معمری، سرمربی جدید پیکان که در این فصل جانشین مصطفی کارخانه شده، خواستار همکاری تیم‌ها و فدراسیون والیبال برای آماده‌سازی   بهتر پیکان شد. وی اظهار داشت: «فدراسیون و سایر تیم‌ها باید در این زمینه به ما کمک کنند.

حتی ممکن است در فکر جذب بازیکنان کمکی هم باشیم.» معمری با رد شایعه جذب بازیکن خارجی در تیم پیکان برای حضور هرچه بهتر در مسابقات باشگاه‌های جهان گفت: «تجربیات سال‌های گذشته نشان می‌دهدکه بازیکنان خارجی آنچنان که باید به تیم‌های ایرانی کمکی نمی‌کنند یا مربیان در جذب گزینه‌ها دچار اشتباه می‌شوند، این به دلیل آن است که بازیکنان فرصت هماهنگی با بازیکنان داخلی را پیدا نمی‌کنند.»پیکان که طی روزهای 12 تا 17 آبان‌ماه درگیر مسابقات باشگاه‌های جهان خواهد بود، دو دیدار معوقه‌اش را در بین استراحت دو نیم فصل انجام خواهد داد.

کد خبر 87989

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز