همشهری آنلاین: سران نظامی میانمار با درخواست جیم وب سناتور دمکرات آمریکایی مبنی بر ازادی یک آمریکایی که به 7 سال زندان محکوم شده بود، موافقت کردند.

به گزارش الجزیره، وب پس از گفت‌وگو با ژنرال تان شو رئیس حکومت نظامی میانمار توانست نسبت به آزادی جان یتاو اطمینان کسب کند.

دفتر جیم وب که از کهنه نظامیان و خبرنگاران آمریکایی است که پیشتر از قاره اسیا گزارش‌های خبری زیادی ارسال کرده، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که یتاو روز یکشنبه  16 اوت رسما از میانمار اخراج می‌شود و سناتور وب او را با یک هواپیمای نظامی که به مقصد بانکوک پرواز می‌کند از میانمار خارج خواهد کرد.

مقامات میانماری پیشتر اعلام کرده بودند که یتاو پس از این که جیم وب خاک میانمار را ترک اخراج خواهد شد.

یتاو از کهنه سربازان آمریکایی است که به دیابت و صرع ابتلا دارد.او دوران حبس خود را در زندان انسین رانگون سپری کرده است.

یتاو پس از آنکه از طریق شنا خود را به خانه آنگ سان سوکی رساند در کنار رهبر مخالفان میانمار در دادگاه مورد محاکمه قرار گرفت و به 7 سال زندان محکوم شد.

آنگ سان سوکی رهبر مخالفان میانمار نیز در این دادگاه به 18 ماه بازداشت خانگی محکوم شد.

رهبر مخالفان میانمار پیشتر در بازداشت خانگی به سر می‌برد ولی مقامات قضایی میانمار وی را به دلیل اینکه جان یتاو  را به منزل خود راه داده‌ بود، به نقض بازداشت خود محکوم کردند.

سو کی که به اتهام نقض بازداشت خانگی تحت محاکمه قرار دارد، به هنگام حضور در دادگاه گفت که دیدارش با یک آمریکایی که با گذر از دریاچه خود را به منزل وی رسانده بود، نقض بازداشت خانگی محسوب نمی‌شود.

سان سوکی در اولین بازداشت به 3 سال زندان با کار اجباری محکوم شده‌بود که در تجدید نظرهای بعدی این 3 سال به بازداشت خانگی تبدیل شد.

کد خبر 87910

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز