دوشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۲
۰ نفر

سخنگوی حکومت نظامی میانمار اعلام کرد، دادگاه نایپیداو امروز ( ۶ دسامبر) « آنگ سان سوچی» رهبر پیشین این کشور را به تحمل ۴ سال زندان محکوم کرد.

آنگ سان سوچی

به گزارش همشهری‌آنلاین، ایرنا به نقل از پایگاه خبری « سی ان ای » نوشت: سخنگوی حکومت نظامی میانمار در گفت و گو با خبرنگاران افزود: دادگاه میانمار «آنگ سان سوچی» رهبر پیشین این کشور را به دلیل مخالفت با ارتش و تخطی از قوانین کووید-۱۹ به تحمل ۴ سال زندان محکوم کرده است. 

«زاو مین تون»، سخنگوی حکومت نظامی میانمار تصریح کرد: «آنگ سان سوچی» براساس بند ۵۰۵ قانون به تحمل ۲ سال زندان و برپایه قانون بلایای طبیعی به تحمل ۲ سال دیگر و در مجموع ۴ سال زندان محکوم شد. 

بدین ترتیب اولین احکام در دادگاه برای دارنده جایزه نوبل «آنگ سان سوچی» اعلام شد. 

از سوی دیگر «وین مینت» رئیس جمهوری سابق میانمار نیز با اتهامات مشابه به ۴ سال زندان محکوم شد. این افراد هنوز به زندان فرستاده نشدند. 

سخنگوی حکومت نظامی میانمار بدون اشاره به جزئیات افزود: «این افراد با اتهامات دیگری نیز مواجه هستند.»  

«آنگ سان سوچی» رهبر ۷۶ ساله پیشین میانمار از زمان آغاز کودتای نظامی این کشور در ۱ فوریه ( ۱۳ بهمن سال گذشته) به همراه تعدادی از نزدیکان خود در بازداشت به سر می برد. حکومت نظامی  از آن زمان اتهامات دیگری از جمله نقض اقدامات سری رسمی، فساد و تقلب انتخاباتی را برای وی مطرح کرده است. چنانچه این موارد ثابت شوند، دادگاه می تواند ده ها سال حبس برای سوچی در نظر بگیرد. 

هواداران «آنگ سان سوچی» معتقدند این اتهامات بی پایه است و برای پایان دادن به کار سیاسی او ترتیب داده شده است. 

کد خبر 641536

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha