گروه شهری: معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اشاره به افزایش نماهای شیشه‌ای به‌ویژه در ساختمان‌های تجاری و اداری، از اعمال جریمه برای سازندگان ساختمان‌های بیشتر از 40 درصد نمای شیشه‌ای خبر داد.

هیربد معصومی با اشاره به اقدامات شهرداری در زمینه ساماندهی نماهای شهری گفت: هدف از ساماندهی نماها، یکدست کردن آنها نیست، بلکه می‌خواهیم نماهای شهری به‌گونه‌ای باشد که موجب اغتشاش بصری نشود و همچنین منطبق بر فرهنگ و اقلیم ما باشد که نماهای شیشه‌ای این ویژگی‌ها را ندارد.

وی افزود: برابر مصوبه شورای شهر  40 درصد میزان فضای باز با توجه به شرایط اقلیمی کافی است و برای افرادی که بیشتر از این مقدار از نمای شیشه‌ای استفاده می‌کنند، جریمه در نظر گرفته شده است که باید آن را پرداخت کنند.

معصومی با بیان اینکه میزان جریمه در شورای اسلامی شهر در حال بررسی است، خاطر نشان کرد: تا‌کنون در حوزه شهرسازی به طراحی جزئیات شهری توجهی نشده و بیشتر به طرح‌های تفصیلی در مقیاس یک دو هزارم پرداخته شده است.

معاون شهردار تهران با اشاره به افزایش نماهای شیشه‌ای در ساختمان‌ها، افزود: متأسفانه نماهای شیشه‌ای در ساختمان‌ها و به‌ویژه ساختمان‌های اداری و تجاری افزایش یافته  که این موضوع با توجه به قرار گرفتن تهران روی گسل و اقلیم آن نگران‌کننده است.
به گفته معصومی، افزایش ضریب ایمنی و رعایت مبحث 19 مقررات ملی ساختمان از جمله اهداف مورد نظر برای جلوگیری از ساخت نماهای شیشه‌ای است.

وی با تاکید بر ساخت نماها بر مبنای گرایش اسلامی و ایرانی، گفت: نماهای فعلی هیچ ارتباطی به فرهنگ ایرانی و اسلامی ندارد و به همین دلیل باید تدبیری اندیشیده شود که تهران ویژگی‌های بصری یک شهر اسلامی را داشته باشد.

کد خبر 87801

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز