مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۹:۱۴
۰ نفر

گروه شهری: دهیاری‌ها و بخشداری‌ها فقط در بافت کالبدی روستا مجاز به صدور پروانه ساخت هستند.

مدیرکل حریم شهرداری تهران گفت: براساس قانون تعاریف و راهبردی‌های ساماندهی و صیانت از حریم شهر تهران ، در شرایط موجود دهیاری‌ها و بخشداری‌ها فقط در بافت کالبدی روستا مجاز به صدور پروانه ساخت هستند و مسئولیت کنترل و نظارت بر حریم در خارج از بافت کالبدی روستا بر عهده شهرداری است.

علی اکبر انجمنی افزود: همچنین براساس مصوبات کمیسیون رسیدگی به مسائل حریم، شهرداری تهران ماموریت یافته تا پهنه حریم شمالی و شرقی تهران را از هرگونه ساخت و ساز بی‌رویه حفظ کند.

وی با اشاره به حضور اکیپ‌های گشتزنی حریم‌بان در حریم شهر تهران گفت: در شرایط کنونی شهرداری صرفا به وظایف خود طبق قانون عمل می‌کند و لازم است تبعات زیانبار ناشی از ساخت و سازهای بی‌رویه که از اهم آن آلودگی‌های گسترده آب‌های زیرزمینی، خاک و هوای شهر است را سریعا متوقف شود.

انجمنی با بیان اینکه موقعیت مکانی شهر تهران و محیط پیرامونی آن روی پهنه گسل زلزله قرار دارد، اظهار داشت: براساس قوانین، تمامی ساخت و سازها باید در مقابل زلزله ایمن باشند.

در فرایند ساخت و سازهای بی‌رویه ممکن است ابتدایی‌ترین مسائل مهندسی به‌دلیل شتاب زدگی مورد توجه قرار نگیرد که در زمان بهره برداری فاجعه آفرین باشد؛ بنابر این باید به این موارد توجه کرد.

وی افزود: در این باره شهرداری به‌عنوان ارگان اجرایی شهر و محیط پیرامونی آن، موظف به نظارت و جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیرمجاز است و نمی‌تواند به خاطر سودجویی‌های افراد فرصت طلب از وظایف دشوار خود صرف‌نظر کند.

کد خبر 90899

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز