جمعه ۲۳ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۸:۱۹
۰ نفر

براساس گزارش بانک مرکزی از متوسط قیمت خرده فروشی مواد خوراکی در تهران، طی 2هفته اول مردادماه بیشترین رشد قیمت گوشت قرمز و مرغ اختصاص دارد.

قیمت گوشت گوسفند با استخوان از متوسط هر کیلو 11هزار و 600تومان ابتدای مرداد به 11هزار و 800تومان در اواسط این ماه افزایش پیدا کرده است.

گوشت گاو و گوساله بی‌استخوان هم از متوسط هر کیلو 9200تومان به 9400تومان رسیده و در مورد گوشت مرغ تازه نیز طی 2هفته اول مرداد، قیمت‌ها از 2670تومان به 2830تومان رسیده است.

این گزارش حاکی است طی 2هفته اول مرداد قیمت اقلامی همچون روغن نباتی جامد و مایع، چای خارجی، قندوشکر، برنج داخلی و خارجی، حبوبات، تخم مرغ و قیمت اکثر محصولات لبنی و میوه‌جات و سبزیجات نوسان جزئی داشته است.

براساس گزارش بانک مرکزی از متوسط قیمت خرده‌فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران، در هفته منتهی به شانزدهم مردادماه جاری، در گروه لبنیات قیمت همه اقلام این گروه نسبت به هفته اول مرداد ثابت بوده است. در همین مدت، بهای تخم مرغ کاهش یافته و از شانه‌ای 2790تومان به شانه‌ای 2730تومان رسیده است.

در گروه برنج، بهای برنج داخلی درجه یک اندکی افزایش یافته و قیمت سایر اقلام این گروه ثابت مانده است. در گروه حبوبات، بهای نخود نسبت به هفته قبل کاهش جزئی پیدا کرده ولی بهای لوبیا سفید افزایش جزئی داشته و قیمت سایر اقلام این گروه ثابت بود.

در هفته دوم مرداد، در گروه میوه‌های تازه، قیمت گلابی، انگور، خربزه و هندوانه کاهش ولی بهای سایر اقلام این گروه نسبت به هفته قبل افزایش یافت. در هفته مورد گزارش، در گروه میوه‌های تازه قیمت گلابی، انگور، خربزه و هندوانه به‌ترتیب معادل 4/74‌درصد، 1/2‌درصد، 1/8‌درصد و 4/1‌درصد نسبت به هفته قبل کاهش ولی بهای سایر اقلام این گروه بین 2/0‌درصد تا 5/6‌درصد افزایش یافت.

در گروه سبزی‌های تازه قیمت خیار، گوجه فرنگی و بادنجان افزایش ولی بهای سایر اقلام این گروه کاهش یافت. قیمت خیار معادل 5/5‌درصد و گوجه فرنگی و بادنجان هریک 1/1‌درصد افزایش ولی بهای سایر اقلا م این گروه بین 5/0‌درصد تا 5/6‌درصد کاهش داشت.

کد خبر 87800

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز