جمعه ۲۳ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۶:۵۰
۰ نفر

گروه‌اقتصادی: پس از انتشار اظهارات غلامحسین نوذری وزیر نفت و گله وی از تاثیر کندی طرح‌ها به‌دلیل عملکرد دستگاه‌های نظارتی پاسخی از سوی معاونت نظارت و بازرسی امور اقتصادی و زیربنایی سازمان بازرسی کل‌کشور در این مورد ارسال شده است.

در این پاسخ آمده: پیرو اظهارات 19 مرداد88 وزیر نفت در مراسم تجلیل از متولیان ساخت سکوی نیمه‌شناور البرز و انتشار آن در برخی رسانه‌ها درخصوص تاثیر عملکرد دستگاه‌های نظارتی در کندی اجرای طرح سکوی البرز در دریای مازندران و نظر به اینکه در‌حال حاضر تنها نهاد نظارتی فعال در این طرح سازمان بازرسی کل کشور است جای تعجب است که وزیر‌ نفت بیش از 5 سال تاخیر سکوی البرز و شناورهای ناتمام آن را و با بیش از 500 میلیون دلار هزینه حدود 7/1 برابر برآورد اولیه متوجه دستگاه‌های نظارتی نموده‌اند.

این سازمان از هرگونه تلاشی برای رفع موانع طرح‌های ملی و ازجمله حمایت از مدیران دلسوز صنعت نفت نیز دریغ نکرده و در بیانیه مورخ 27 اسفند سال قبل مجری محترم طرح سکوی البرز هم براین موضوع تصریح کرده است.

خاطرنشان می‌سازد سازمان بازرسی کل کشور در یک گزارش 114 صفحه‌ای برای مقامات ارشد کشور از جمله مقام ریاست جمهوری ضمن آسیب شناسی دقیق فرایند اجرای طرح مذکور  بر راه‌اندازی و بهره برداری هرچه سریع‌تر این طرح تاکید کرده است.

حضور مکرر مسئولان سازمان بازرسی کل کشور در محل اجرای طرح از جمله بازدید مورخ 13 اردیبهشت سال‌جاری حجت‌الاسلام پورمحمدی از مراحل پایانی طرح براین امر دلالت دارد.

بر همین اساس، معاونت نظارت و بازرسی امور اقتصادی و زیربنایی سازمان بازرسی کل کشور درخصوص برخی هزینه‌های بدون برنامه پیش‌بینی نشده و غیرمتعارف طرح با اغماض بر‌خورد کرده و بالطبع درخصوص افتتاح این طرح در تیر‌ماه سال‌جاری درحالی که کماکان برای بهره‌برداری آماده نیست، مطلبی اعلام نکرده‌است.

علت این است که به ضرورت راه‌اندازی هرچه سریع‌تر طرح مزبور اعتقاد دارد و خسارت‌تاخیر در عملیاتی شدن و بهره‌دهی این سکو را جبران‌ناپذیر می‌داند.

کد خبر 87793

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز