چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۳:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: اقتصاد دیجیتال در آینده توانایی ایجاد موقعیت‌های شغلی فراوانی را خواهد داشت.

به اعتقاد کمیسیون اتحادیه‌ اروپا، این موقعیت‌ها در رشته‌های اطلاعات و ارتباطات خواهد بود. نتایج تحقیق کمیسیون اروپا در مورد اینترنت و تلفن‌های همراه نشانگر آن است که  شهروندان اروپایی از امکانات مدرن اطلاع رسانی و ارتباطات برخوردارند و با علاقه از این امکانات استفاده می‌کنند. نتایج این پژوهشِ کمیسیون اروپا نشانگر آن است که بیش از نیمی از شهروندان اتحادیه‌ اروپا به طور منظم از اینترنت استفاده می‌کنند. بخصوص شهروندان جوان این کشورها که سن‌شان زیر ۲۴ سال است، با شدت بیشتری از این امکانات بهره‌ور می‌گردند. [اتحادیه اروپا: آیکان باید مستقل از آمریکا اداره شود]

نسل جوان اروپا و اینترنت

نتایج این پژوهش اما از دادن این آمارها فراتر می‌رود. این پژوهش پیش‌بینی می‌کند که نسل جوان اروپا که از کودکی با اینترنت اخت بوده و به "بومیان دیجیتال" مشهور است، در آینده در پیشرفت‌های اقتصادی اروپا سهم به سزایی خواهد داشت.

ویویان ردینگ (Viviane Reding) کمیسیونر جامعه اطلاعاتی در اتحادیه اروپا در این مورد می‌گوید: «ما باید خوشحال باشیم که به زودی نسل جدید اروپائیان رهبری بازارهای اروپا را به دست خواهد گرفت.» 

ردینگ خوب می‌داند که این نسل جوان که با اینترنت و مدرن‌ترین سیستم‌های اطلاع‌رسانی بزرگ شده، خود بخشی خواهد بود در رشد این سیستم و بهبود شرایط کنونی آن. و همین افراد هستند که در آینده سرمایه فراوانی را به پیشرفت فناوری پیشرفته‌ دیجیتال اختصاص خواهند داد. 

اتحادیه‌ اروپا انتظار دارد که در سال جاری ۲۰۰۹ بودجه‌ کلانی به امر اقتصاد دیجیتال اختصاص یابد و تا سال ۲۰۱۵ در شرایط رقابت آزاد در بخش اینترنت ۵۸۰ میلیارد یورو سود حاصل و در همین رابطه ۷۰۰ هزار موقعیت شغلی ایجاد شود. 

به گزارش دویچه‌وله، در تحقیق یاد شده همچنین آمده است که اگرچه حدود دو سوم جوانان ۱۶ تا ۲۴ ساله‌ کشورهای اتحادیه‌ اروپا  همه روزه از اینترنت استفاده می‌کنند، اما حاضر به پرداخت هزینه  اطلاعاتی نیستند که در دسترسشان قرار می‌گیرد. یک سوم این کاربران اینترنت اعلام کرده‌اند که به هیچ وجه حاضر به پرداخت مبلغی در این رابطه نیستند. 

در چنین شرایطی، مبارزه با افرادی که از موسیقی یا فیلم‌های موجود در اینترنت به طور غیرقانونی استفاده می‌کنند، بسیار دشوار است، زیرا آنان حاضر به پرداخت مبلغی در ازای این استفاده نیستند.

کد خبر 87633

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز