همشهری آنلاین: یکی از فرماندهان نیروی هوایی در دوران دفاع مقدس با بیان اینکه شهید لشکری نقش بارز و متفاوتی در طول جنگ تحمیلی و پس از آن ایفا کردند تأکید کرد:

شهید امیر خلبان لشکری از اسوه های نیروی هوای ایران است.

امیر خلبان احمد مهرنیا در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تجلیل از شخصیت برجسته شهید لشکری و رشادت‌های این خلبان هوانیروز در غائله کردستان و سرکوب منافقین به ماموریت‌های موفق وی در حمله به مواضع عراق با شروع جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: شهید لشکری در 26 شهریور 59 بر اثر اصابت گلوله دشمن به اسارت دشمن در آمد و مدت‌ها مفقود الاثر بود.

این فرمانده و خلبان نیروی هوایی ارتش افزود: عراق با اسارت شهید لشکری از وی به عنوان یک برگ برنده برای تحت فشار قرار دادن ایران استفاده کرد اما امیر لشکری با تحمل 18 سال اسارت توانست به عنوان یک اسوه نام خود را در کنار دیگر ایثارگران و فرماندهان برجسته جنگ تحمیلی ثبت کند.

امیر مهرنیا تصریح کرد: شهید امیر خلبان لشکری فرد قاطع و معتقدی بود و نسبت به رفع مشکلات مردم هر آنچه که از دستشان بر می‌آمد کوتاهی نمی‌کردند.

در دوران اسارت هم وی به عنوان ارشد اردوگاه در خدمت اسرا بود و آزادگان ایرانی نسبت به رفتار و عملکرد وی در طول دوران اسارت به نیکی یاد می‌کنند و وی را به عنوان یک افسر برجسته می‌شناسند.

وی با اشاره به چاپ خاطرات شهید لشکری با عنوان 6410 یادآور شد: دفتر مطالعات و تحقیقات نیروی هوایی حدود یکسال و نیم است که در جهت ثبت خاطرات خلبانان در دوران دفاع مقدس تلاش می‌کند و آثار خوبی را در دست انتشار دارد و سعی کرده‌ایم علاوه بر نقش شهید لشکری در دوران جنگ نسبت به معرفی دیگر خلبانان گمنام نیروی هوایی نیز اقدام به انتشار زندگینامه و خاطرات آنها به نسل کنونی کنیم.

کد خبر 87537

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز