سه‌شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۸:۵۱
۰ نفر

گروه شهری: باغ موزه دفاع مقدس براساس زمان‌بندی اعلام شده همزمان با سی و یکمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار تهران روز گذشته از مهم‌ترین پروژه فرهنگی شهر تهران که در زمینی به مساحت 200 هزار متر مربع در حال ساخت است بازدید کرد.

در این بازدید که محسن اسماعیلی عضو شورای نگهبان، شهردار تهران را همراهی می‌کرد، محمد باقر قالیباف گفت: باغ موزه دفاع مقدس کاری عظیم است که با توجه به پیچیدگی‌ها و سرعت کار، طبق زمان‌بندی اعلام شده، در سی‌و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در ادامه گفت: این پروژه به لحاظ سازه‌های به کار رفته در آن بسیار دارای اهمیت است؛ زیرا بخشی از آن سرپوشیده بوده که طراحی و اجرای آن زمان زیادی می‌برد و بخش دیگری نیز در فضای باز اجرا شده که به لحاظ طراحی دارای اهمیت قابل توجهی است.

به گفته شهردار تهران، مهم‌ترین نکته در اجرای این طرح این است که سعی شده از تکنولوژی روز جهان استفاده شود که این امر در نوع خود کم‌نظیر است.

قالیباف تصریح کرد: در این پروژه سعی شده است که از کمترین مساحت نهایت استفاده بشود و یادمان شکوهمند از 8 سال دفاع مقدس به مردم ارائه شود. باغ موزه دفاع مقدس در زمینی به مساحت 200 هزار متر مربع با زیربنای ساختمانی 35 هزار متر مربع در محدوده ضلع شرقی بوستان طالقانی و در غرب کتابخانه ملی قرار گرفته است.

قالیباف در بخش دیگری از سخنان خود به توسعه حمل‌ونقل عمومی در تهران پرداخت.  وی با اشاره به جدی بودن توسعه حمل‌ونقل عمومی در شهر تهران گفت: ابتدای راه‌اندازی خطوط اتوبوسرانی تندرو علاوه بر مردم برخی کارشناسان و مسئولان با این طرح مخالفت می‌کردند.

اما به‌تدریج مشخص شد که یکی از بهترین راه‌های کاهش ترافیک، ایجاد خطوط اتوبوس تندروست. وی به مطالعات انجام شده برای یک طرفه کردن خیابان ولیعصر از میدان راه آهن تا تجریش در شورای‌عالی ترافیک شهر تهران اشاره کرد و اعلام داشت: کار کارشناسی روی این طرح انجام شده است و این طرح در زمان پیش‌بینی شده به انجام خواهد رسید.

شهردار تهران این طرح را قابل‌قبول ارزیابی کرد و اجرای آن را منوط به لحاظ کردن برخی زمینه‌ها دانست.

حاشیه‌سازی‌ برای پروژه بزرگ تونل توحید

نکته دیگری که شهردار تهران به آن اشاره کرد حادثه ریزش یکی از محورهای دسترسی تونل توحید بود.

قالیباف با اظهار تأسف از این حادثه و مرگ یکی از کارگران این پروژه گفت: هر بار که یک پروژه عمرانی بزرگ به روزهای بهره‌برداری نزدیک می‌شود، برخی سعی می‌کنند تا با حاشیه‌سازی‌ توجه مردم را به چیزهای دیگر معطوف کنند.

به گفته وی، زمانی بهره‌برداری از یک پله برقی پل عابر مکانیزه بزرگ‌ترین پروژه شهری قلمداد می‌شد اما امروزه بزرگ‌ترین طرح‌های عمرانی شهری با حاشیه‌سازی‌ مواجه می‌شوند. این اتفاق در زمان بهره‌برداری از برج میلاد نیز دیده شد.

کد خبر 87621

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز