گروه شهری: معاون شهردار تهران با اشاره به تدوین آیین‌نامه‌ انضباطی برای کنترل رفتار سلیقه‌ای تاکسی‌های خصوصی می‌گوید: اصلاحاتی در بحث تاکسیرانی‌های خصوصی لازم است.

مهندس هاشمی تشکری در گفت‌وگوبا ایسنا، مسائل و مشکلات مرتبط با تاکسیرانی‌های خصوصی را مربوط به 2گروه مجزا دانست و در توضیح این تقسیم‌بندی گفت: بخشی از این شرایط به شرکت‌ها، تاکسی‌دارها و تاکسیران‌های خصوصی باز می‌گردد که از مصوبات شورای شهر تهران عدول کرده‌اند و عموما در رابطه با حق‌شارژها و خدمات و وسایل ارائه شده به تاکسی‌ها یا شاکی هستند یا متخلف و ما نیز نسبت به این تخلفات و حقوق پایمال شده اذعان کافی داریم. با تاکیدی که به سازمان تاکسیرانی صورت گرفته، بسیاری از این تخلفات شناسایی شده  و در حال فراخوان و برخورد با شرکت‌ها و رانندگان متخلف هستیم.

وی گفت: این گروه افرادی هستند که مصوبه شورای شهر تهران به ذائقه‌شان خوش نیامده و گاهی در جایگاه قانونگذاری قرارگرفته  و اظهار نظرهای عجیب می‌کنند.

هاشمی تشکری با بیان اینکه پاسخی برای گروه دوم نداریم، تصریح کرد: اگر این افراد ناراضی هستند، می‌توانند به شورای شهر تهران یا مجلس شورای اسلامی مراجعه کنند، اما منطقی نیست که شروع به تحریک راننده‌ها کنند و سعی کنند که نظرات شخصی خود که فراتر از قانون است را تحمیل کنند.

وی در پاسخ به این سئوال که بهتر نیست شفاف‌تر صحبت کنید؟ گفت: شفاف گفتم! افرادی هستند که با تحریک رانندگان و استفاده از اعتراض آنها به دنبال اهداف سیاسی هستند که قطعا حساب این افراد از گروه اول جداست.

معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه با توجه به تخلفات صورت گرفته قصد مدارا با متخلفان را نداریم، افزود: تخلفات محرز شده از شرکت، تاکسی‌دار و تاکسیران بدون هیچ اغماضی بررسی می‌شود و وضع معیشتی فرد یا شرایط شرکت در تنبیه درنظر گرفته نخواهد شد.

هاشمی تشکری همچنین از تدوین آیین‌نامه‌ انضباطی توسط هیات عامل تاکسیرانی خبر داد و گفت: این آیین‌نامه‌ برای شورای شهر تهران ارسال شده و پس از تصویب کارهای سلیقه‌ای و برخی افراط و تفریط‌ها کنترل خواهد شد.

معاون شهردار تهران با اذعان به اینکه تاکسیرانی‌های خصوصی با هدف اولیه فاصله زیادی دارند، تاکید کرد: قطعا مسیر را اشتباه نرفته‌ایم که بخواهیم باز گردیم، ولی لازم است اصلاحاتی صورت گیرد.

کد خبر 87243

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز