مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۸ مهر ۱۳۸۸ - ۱۸:۵۵
۰ نفر

گروه شهری: شرکت‌های خصوصی تاکسیرانی که با مصوبات شورای شهر تهران انطباق ندارند و تاکنون نسبت به رفع اشکالات خود اقدام نکرده‌اند، تنها یک ماه برای رفع نواقص و مشکلات خود فرصت دارند

در غیراین صورت پروانه فعالیت آنها تعلیق خواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران که در مراسم تودیع و معارفه مدیران سابق و جدید سازمان نظارت بر تاکسیرانی تهران سخن می‌گفت، با اعلام این خبر گفت: از عملکرد شرکت‌های تاکسیرانی خصوصی با توجه به میزان امکانات و شرایط ناراضی نیستیم، اما قابلیت‌هایی که این شرکت‌ها می‌توانند داشته باشند هنوز عملیاتی نشده است. 

سید جعفر تشکری هاشمی تاکید کرد: طرح شهرداری تهران برای ساماندهی تاکسیرانی تهران حداکثر ظرف یک ماه آینده به شورای شهر تهران ارائه می‌شود. وی با اشاره به پایان اعتبار پروانه شرکت‌های خصوصی تاکسیرانی و اساسنامه جدید آنها گفت: پس از پایان یافتن مدت اعتبار پروانه‌های قبلی این شرکت‌ها، از آنها خواسته‌ایم تا خود را با وضعیت مورد نظر شهرداری و مصوبه شورای شهر تهران انطباق دهند، اما در این میان تنها 2شرکت 100 درصد انطباق را با مصوبات شورای شهر داشتند که پروانه فعالیت آنها تمدید شد، 18 شرکت نیز نواقصی جزئی داشتند که قابل رفع هستند و به آنها برای انطباق کامل با شرایط مورد نظر یک ماه فرصت داده شده است.

معاون شهردار تهران تصریح کرد: مابقی شرکت‌های خصوصی هم مغایرت‌های قابل توجهی داشتند که به آنها هم یک ماه فرصت داده شده تا این مغایرت‌ها را رفع کنند. در غیراین صورت این شرکت‌ها به‌صورت معلق در خواهند آمد که امیدواریم این اتفاق برای هیچ‌یک از شرکت‌ها نیفتد و همه آنها بتوانند انطباق لازم را به‌دست بیاورند.

تشکری هاشمی همچنین در پاسخ به سؤالی در مورد اجرا نشدن نرخ مصوب کرایه‌های سرویس مدارس افزود: نرخ کرایه سرویس مدارس، امسال کاملا طبق مصوبه سال قبلی شورای شهر تهران تعیین شده است.

وی در ادامه بیان کرد: شهرداری تهران اعلام کرد که آمادگی لازم را دارد که 12 هزار تاکسی و 2هزار ون را به‌عنوان سرویس مدارس در اختیار سازمان آموزش و پرورش قرار دهد، اما تا‌کنون تنها 570 دستگاه تاکسی و ون به‌صورت مستقیم و هزار و 400 دستگاه تاکسی به‌صورت غیرمستقیم به‌عنوان سرویس مدارس مشغول به کار شده‌اند.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار تهران خاطر نشان کرد: این تعداد، بخش معدودی از سهم تعیین شده تاکسیرانی برای سرویس مدارس است که تاکنون هیچ استفاده‌ای از آن نشده و متأسفانه مدارس و اولیای دانش‌آموزان از تعداد قابل توجهی خودروی غیرمجاز استفاده می‌کنند.

معاون شهردار تهران همچنین در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در رابطه با فعال بودن یا نبودن تمامی ایستگاه‌های CNG اتوبوس گفت: قبل از مهر ماه تعداد قابل توجهی از ایستگاه‌های سی‌ان‌جی اتوبوسرانی دچار مشکل بودند، اما با توجه به پیگیری‌های شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه و همکاری دبیر شورای‌عالی ترافیک، معاون وقت و جدید عمرانی وزارت کشور و شرکت گاز خودرو، طی چند روز گذشته 100 درصد این جایگاه‌ها عملیاتی شدند اما متأسفانه پایداری جایگاه‌های سی‌ان‌جی اتوبوس پایین است و پس از چند روز و یا چند ساعت دوباره خراب می‌شوند.

وی افزود: به همین دلیل از شرکت گازخودرو و مسئولان مرتبط خواسته‌ایم تا استمرار در نگهداری جایگاه‌های سی‌ان‌جی را مورد توجه قرار دهند.  معاون ترافیک شهردار تهران در ادامه از وارد شدن 25 دستگاه اتوبوس دو کابین جدید، ظرف روزهای آینده به خط ویژه خیابان ولیعصر خبر داد و گفت: این اتوبوس‌ها در حال حاضر در گمرک آماده ترخیص است.

لازم به ذکر است، در این مراسم از زحمات حسین تیموری کرمانی، مدیرعامل سابق سازمان تاکسیرانی تهران تقدیر و پیمان سنندجی به‌عنوان مدیرعامل جدید این سازمان معرفی شد.

کد خبر 91742

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز