چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۸:۰۹
۰ نفر

یافتن« انگیزه»، تنها کاری است که اکنون ماموران پلیس جنایی آمریکا می‌توانند در حادثه تیراندازی مرگبار پیترزبورگ انجام دهند

آنها در تلاش هستند تا انگیزه مرد مسلحی را که با تیراندازی در یک مرکز ورزشی، 12 نفر را به گلوله بست و بعد از قتل 3 زن و مجروح کردن 9 نفر دیگر خودکشی کرد را پیدا کنند.

بنابراین گزارش، سه‌شنبه شب گذشته، در حالی که ده‌ها نفر در یک سالن ورزشی در جنوب پیترزبورگ در حال انجام تمرین‌های ورزشی بودند، ناگهان جوان مسلحی وارد باشگاه ورزشی شد و به سمت افرادی که داخل سالن بودند آتش گشود.

بر اثر شلیک‌های این مرد، 9 نفر به‌شدت مجروح شدند که 3 زن در همان لحظات اولیه جان باختند، مرد مسلح لحظاتی بعد از شلیک‌های بی‌هدف، اسلحه‌اش را روی شقیقه‌اش گذاشت و با شلیک یک گلوله به زندگی خود پایان داد.

ماموران پلیس و ماموران امداد و نجات هنگامی به محل رسیدند که 9 مجروح حادثه نیز غرق در خون روی زمین افتاده بودند و مرد تیرانداز خودکشی کرده بود.

انگیزه، مبهم است

اگرچه تیراندازی‌های بی‌هدف در دانشگاه‌ها، مدارس و فروشگاه‌های آمریکا موضوع عجیبی‌ به شمار نمی‌آید و به کرات اتفاق می‌افتد، اما در بیشتر موارد زمان زیادی طول می‌کشد که انگیزه واقعی جنایتکار از این جنایت خونین پیدا شود، در این پرونده نیز یافتن انگیزه مرد جنایتکار احتمالا مدت زیادی طول می‌کشد چرا که پلیس سرنخ‌های قابل توجهی در این زمینه در اختیار ندارد.

«چارلز موفات»، رئیس پلیس منطقه، در مصاحبه‌ای با خبرنگاران گفت: ما نمی‌دانیم هدف او از این تیراندازی چه بوده است، آیا او قصد انتقام‌جویی از فرد خاصی را که در داخل سالن ورزشی بوده داشته یا آنکه به انگیزه‌های دیگری مثل انتقام‌جویی از اجتماع دست به این جنایت زده است اما با این حال نکته‌ای که با دیدن تصاویر دوربین مداربسته سالن به آن دست پیدا کرده‌ایم این است که او به خوبی موقعیت سالن را می‌شناخت و تمام نقاط آن را بلد بود، او چند اسلحه به همراه داشت که هر بار با یکی از آنها شلیک می‌کرد.

رئیس پلیس منطقه در ادامه گفت: عامل جنایت احتمالا یکی از اعضای این باشگاه ورزشی بوده است و ما کارت عضویتش را پیدا کرده‌ایم، اما باید ابتدا مطمئن شویم که آیا هویت وی در این کارت جعلی است یا واقعی و برای این منظور باید اثر انگشت و مشخصات او به درستی مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، در صحنه جنایت حداقل 2 اسلحه پیدا شده است و ماموران یک دست‌نوشته از مرد جنایتکار را که در کیفش وجود داشت پیدا کرده‌اند.

بنابراین گزارش از 9 مجروح حادثه، 5 نفر از آنها در شرایط وخیمی به سر می‌برند.

کد خبر 87143

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز