همشهری آنلاین: کشیش ارشد کلیسایی در ویسکانسین به خاطر نگه داشتن جسد یکی از اعانه‌دهندگان در وان حمام، به دو سال حبس محکوم شد.

خبرگزاری اتریش از واشنگتن گزارش داد، دلیل این اقدام دریافت پول چک مستمری این زن بوده است.

طرح هولناک این کشیش برای دریافت پول یک زن دیگر و دو فرزند او را نیز شامل می‌شده که به آنها دستور داده شده بود برای زن مرده دعا کنند تا او دوباره زنده شود.

الن بوشی (Alan Bushey) مشهور به اسقف جان پیتر، کشیش کلیسای محلی دیواین ویل و تامی لوییس، مادر دو کودک مذکور صورتحساب‌های شخصی خود و کلیسا را با مستمری و چک‌های سالانه که به طور مرتب برای مگدالین آلوینا میدلزورث ارسال می‌شد، پرداخت می‌کردند. میدلزورث در سن 90 سالگی مرده بود.

آنها طرح خود را 65 روز اجرا کردند تا سرانجام یکی از بستگان میدلزورث با پلیس تماس گرفت و سوءظن خود را در مه 2008 مطرح کرد.

به کودکان 12 و 15 ساله و مادرشان زمانی که با جسد مواجه شدند، گفته شده بود اگر دعا کنند، میدلزورث دوباره به زندگی بازمی‌گردد. کودکان به خاطر آنکه جسد رو به تجزیه گذاشته بود، تنبیه شده و با چوب کتک خوردند.

بوشی علاوه بر تحمل دو سال حبس، سه سال دیگر را پس از زندان تحت نظارت قرار خواهد داشت. در حکم او آمده است که حق تماس با لوییس یا فرزندانش را ندارد و  دیگر نباید خود را کشیش معرفی کند.

لوییس 35 ساله هم به دو سال حبس تعلیقی به خاطر نقش‌اش در این رسوایی محکوم شده است.

کد خبر 86075

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز