سه‌شنبه ۶ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۹:۰۶
۰ نفر

گروه حوادث: سارق نقابدار که با تهدید اسلحه قصد سرقت از طلافروشی را داشت، وقتی صاحب مغازه را نشانه گرفت اسلحه‌اش گیر کرد و همین مسئله باعث دستگیری او شد

ظهر شنبه گذشته ماموران گشت پلیس آگاهی یزد در جریان حمله مرد مسلحی به یک طلافروشی در این شهر قرار گرفتند و به سرعت عازم محل حادثه شدند.

ماموران بعد از حضور در محل متوجه شدند سارق نقابداری که قصد سرقت از طلافروشی را داشت توسط صاحب مغازه و همسایه‌ها خلع سلاح و دستگیر شده است.

ماموران در تحقیقات اولیه به پرس و جو از صاحب مغازه پرداختند و او در تشریح ماجرا گفت: چند دقیقه قبل در مغازه نشسته بودم که این مرد جوان در حالی که نقاب به‌صورتش داشت وارد مغازه شد.

او لوله اسلحه‌اش را به طرفم گرفت و تهدیدم کرد که اگر در گاوصندوق را باز نکنم مرا خواهد کشت. من که ترسیده بودم به طرف گاوصندوق رفتم و در همین هنگام با جوان مسلح درگیر شدم. او لوله اسلحه‌اش را به طرفم نشانه گرفت و می‌خواست شلیک کند، اما  اسلحه گیر کرد و در همین هنگام همسایه‌ها که فریادهای مرا شنیده بودند وارد مغازه شدند و این مرد را دستگیر کردند.

بعد از اظهارات صاحب طلافروشی، سارق جوان دستگیر و برای تحقیقات به اداره آگاهی منتقل شد. او که ابتدا قصد داشت هویت واقعی خود را از پلیس پنهان کند، در ادامه بازجویی‌ها لب به اعتراف گشود و گفت: از چند روز قبل با یکی از دوستانم تصمیم گرفته بودیم با سرقت مسلحانه از طلافروشی‌‌ها پول خوبی به جیب بزنیم.

به همین خاطر یک اسلحه کمری و مقداری فشنگ تهیه کردیم و بعد از شناسایی طلافروشی مورد نظر، سوار یک موتورسیکلت شدیم و به آنجا رفتیم. قرار بر این بود که همدستم بیرون از مغازه مراقب اوضاع باشد و من با زدن نقاب به‌صورتم وارد طلافروشی شوم.

همه چیز داشت خوب پیش می‌رفت و وقتی من وارد مغازه شدم با تهدید از مرد طلافروش خواستم در گاوصندوق را باز کند اما ناگهان او مقاومت کرد و من که می‌دیدم قصد دستگیری مرا دارد تصمیم گرفتم به طرفش شلیک کنم. وقتی ماشه را کشیدم، ناگهان اسلحه گیر کرد و تا خواستم از مغازه خارج شوم مردم روی سرم ریختند و دستگیرم کردند.

همدستم هم که شاهد این ماجرا بود، پا به فرار گذاشت و محل را ترک کرد.
سرهنگ طالبی، رئیس پلیس آگاهی استان یزد با بیان این خبر گفت: اعترافات این مرد در حالی بیان می‌شود که ماموران هنگام دستگیری او از وی یک قبضه کلت کمری، 22 عدد فشنگ جنگی و مقداری چک‌پول کشف و ضبط کردند.

وی با بیان اینکه تحقیقات برای دستگیری همدست فراری سارق مسلح ادامه دارد، افزود: بعد از اعترافات متهم، وی با قرار قانونی برای ادامه تحقیقات راهی بازداشتگاه پلیس شد.

کد خبر 86488

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز