همشهری آنلاین: مقامات رسمی کره شمالی از دیدار بیل کلینتون رئیس جمهوری پیشین آمریکا با کیم جونگ ایل رهبر کره شمالی خبر دادند.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد، در حالی که برنامه هسته‌ای کره شمالی و گفتگوهای هسته‌ای این کشور با کشورهای غربی در بن بست کامل قرار دارد؛ رئیس جمهوری اسبق آمریکا روز سه‌شنبه در سفری غیر منتظره برای دیدار با مقامات کره شمالی وارد پیونگ یانگ شد.

خبرگزاری رسمی کره جنوبی به نقل از رادیو رسمی کره شمالی اعلام کرد : کلینتون در این دیدار پیام شفایی باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا را به رهبر کره شمالی اعلام کرد.

کاخ سفید درباره سفر بیل کلینتون به کره شمالی سکوت کرد ورابرت گیبس سخنگوی کاخ سفید در این بیانیه اعلام کرد: سفر بیل کلینتون رئیس جمهور اسبق آمریکا به کره شمالی یک ماموریت کاملا شخصی به منظورمذاکره برای آزادی دو خبرنگار آمریکایی است و در حال حاضر کاخ سفید قادرنیست که توضیحاتی در این باره ارائه دهد .

لورا لینگ و اینا لی دو زن خبرنگار آمریکایی هستند که در تاریخ 27 اسفندماه سال گذشته به جرم ورود غیرقانونی و اقدام علیه کره شمالی از سوی دادگاه این کشور به 12 سال زندان و کار اجباری محکوم شدند.

کد خبر 87070

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز