گروه اجتماعی: سردار اسماعیل احمدی مقدم گفت: در بازداشتگاه کهریزک قطعا توسط ناجا کوتاهی‌هایی صورت گرفته که دستور تنبیه افرادی که این کوتاهی را انجام داده‌اند، صادر شده است.

فرمانده نیروی انتظامی در حاشیه همایش پلیس و نظام عدالت برای کودکان و نوجوانان در جمع خبرنگاران با تکذیب شایعات مربوط به حضور سردار رادان در بازداشتگاه کهریزک افزود: شایعات اینچنینی علیه سردار رادان واقعیت ندارد و شأن ایشان اجازه نمی‌دهد که در بازداشتگاه حضور یابد و اقداماتی را انجام دهد و این موضوع در شأن مسئولان نیروهای انتظامی و چند رده از آنها پایین‌تر هم نیست، این شایعات ساخته و پرداخته رسانه‌های جدید است.

وی گفت: عواملی که در حادثه بازداشتگاه کهریزک کوتاهی کرده‌اند، چند نفر بیشتر نیستند که به اندازه سهم آنها، تنبیه خواهند شد.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: تمام بازداشت‌شدگان بازداشتگاه کهریزک به زندان اوین منتقل شده‌اند و ساخت یک بازداشتگاه استاندارد دیگر در دست اقدام است و تا یک ماه به پایان می‌رسد که با نظارت سازمان زندان‌ها اداره خواهد شد.

احمدی‌مقدم درباره علت تعطیلی بازداشتگاه کهریزک افزود: پس از دستگیری روز 18تیر تعداد افراد بازداشتی در این بازداشتگاه افزایش یافته بود که باعث به‌وجود آمدن شرایط نامناسبی شده و علت تعطیلی همین موضوع بود.

وی یادآور شد: بازداشت شدگان مذکور جمعا 3 روز از تاریخ 19 تیر تا ظهر سه‌شنبه 23 تیر در آنجا نگهداری ‌شدند و به‌علت شرایط بد بازداشتگاه و دستور مقام معظم رهبری جهت تعطیلی آن، همگی مستقیما با اتوبوس و مینی‌بوس به زندان اوین منتقل شدند.

احمدی مقدم با اعلام اینکه جهت جلوگیری از تداخل کاری در بررسی هیات ویژه بازداشتگاه کهریزک، پلیس از اظهار نظر درباره این بازداشتگاه خودداری می‌کند، اظهار داشت: هیات ویژه مجلس و شورای‌عالی امنیت ملی به‌زودی گزارشی درباره بازداشتگاه کهریزک صادر خواهد کرد.

فرمانده ناجا در مورد برگزاری تجمعات گفت: درصورت وقوع تجمعات غیرقانونی پلیس به وظایف خود عمل خواهد کرد و اجازه هیچ‌گونه تجمع غیرقانونی را نخواهد داد. وی ادامه داد: پتانسیل حضور در ناآرامی‌ها رو به کاهش است و از حیث تعداد نقاط، افراد و اپوزیسیون کاهش یافته است.

مخدر صنعتی بین دانش‌آموزان

فرمانده نیروی انتظامی در مورد رشد جرایم کودکان در کشور، گفت: دستگیری کودکان مجرم از سال 74 تا 88، 40 تا 45 درصد رشد داشته است، اما با توجه به هرم جمعیتی کشور که در این سال‌ها، عمده جمعیت کودکان و نوجوانان بوده‌اند، این رشد زیاد نیست.

وی با بیان اینکه آمار اعتیاد در سطح آموزش و پرورش براساس آمارها و تحقیقات معتبر عدد قابل توجهی نیست، اظهار کرد: 4 درصد اعتیاد به مواد اعتیادآور صنعتی و روان‌گردان کشور مربوط به آمار معتادان دانش‌آموز آموزش و پرورش بوده و این آمار هنوز خیلی رشد نکرده، اما در آینده اگر خانواده‌ها غفلت کنند، ممکن است شاهد افزایش این آمار باشیم.

کلانتری کودکان

سردار احمدی مقدم با اشاره به رویکرد پلیس در تخصصی کردن ساختارها با توجه به نیازهای جامعه، گفت: پلیس کودکان، یک متولی ستادی در پلیس نیاز دارد که این موضوع درون پلیس پیشگیری دنبال می‌شود و ممکن است در آگاهی‌ها، شعبه خاص کودکان ایجاد شود، یا یک یا چند کلانتری به‌صورت تخصصی مسائل پلیسی کودکان را دنبال کند.

اگر لازم باشد، باید بازداشتگاه‌های ویژه کودکان بزهکار ایجاد شود تا آنها در کنار مجرمان سابقه‌دار نگهداری نشوند.

کد خبر 87050

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز