دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۷:۵۹
۰ نفر

گروه شهری: دبیر کمیته هماهنگی و نظارت مواقع اضطراری آلودگی هوای تهران با اشاره به کاهش غلظت آلاینده ذرات معلق در پایتخت گفت:

متأسفانه میزان آلاینده ازن در تهران مانند ذرات معلق در شرایط «ناسالم» قرار گرفته است.

محمد باقر صدوق، مدیرکل محیط‌زیست استان تهران دیروز در گفت‌وگو با ایسنا افزود: براساس اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا بر میزان غلظت آلاینده‌های منواکسید‌کربن، ازن و دی‌اکسید نیتروژن نسبت به روز گذشته در همین ساعت افزوده و از میزان غلظت آلاینده‌های دی‌اکسیدگوگرد و ذرات معلق کاسته شده است.

به این ترتیب میانگین غلظت 2آلاینده ازن و ذرات معلق فراتر از حد مجاز بوده و شاخص کیفیت هوا هم‌اکنون در شرایط «ناسالم» است.

وی با اشاره به اینکه منطقه پونک به‌لحاظ آلاینده ازن در شرایط «بسیار ناسالم» قرار دارد، افزود: گزارش هواشناسی حاکی از آسمانی صاف تا کمی ابری همراه با غبار صبحگاهی است، به این ترتیب پیش‌بینی می‌شود شاخص کیفیت هوا در شرایط ناسالم باقی بماند.
مدیرکل محیط‌زیست استان تهران به تمامی بیماران قلبی و تنفسی، ‌سالمندان و خردسالان به‌خصوص مبتلایان به آسم توصیه کرد که از تردد در هوای آزاد خودداری کنند.

یوسف رشیدی، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نیز گفت: اندازه‌گیری‌های انجام شده دیروز نشان داد  ایستگاه‌های امام خمینی، قلهک، آزادی، اقدسیه، سرخه‌حصار، تجریش، پارک رز، مسعودیه، گلبرگ و استانداری به لحاظ آلاینده ذرات معلق در شرایط ناسالم قرار دارد.

همچنین ایستگاه پونک به لحاظ آلاینده ازن در شرایط بسیار ناسالم و اقدسیه و مسعودیه در شرایط ناسالم به لحاظ این آلاینده بودند.

سازمان هواشناسی کشور نیز آسمان تهران را امروز کمی ابری، در ارتفاعات همراه با افزایش ابر و وزش باد پیش‌بینی کرد. همچنین در روز چهارشنبه آسمان تهران صاف در پاره‌ای نقاط با غبار صبحگاهی پیش‌بینی شده است.

کد خبر 86980

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز