همشهری آنلاین: سازمان هواشناسی کشور در اخطاریه ویژه‌ای نسبت به پدیده گرد و خاک در تهران و هشت استان کشور هشدار داد.

به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی کشور در اخطاریه خود اعلام کرده است: گرد و خاک حاکم در استانهای کرمانشاه، کردستان، همدان، مرکزی، نیمه جنوبی آذربایجان شرقی و  آذربایجان غربی تا روز یکشنبه ادامه می‌یابد و پیش‌بینی می‌شود که در روز یکشنبه این پدیده با شدت کمتر استانهای قم و تهران را تحت تاثیر قرار دهد.

بر این اساس گرد و خاک حاکم در غرب و جنوب غرب کشور روند کاهشی داشته و پیش‌بینی می‌شود که شدت غلظت گرد و خاک در مناطق جنوبی کشور از اواخر روز شنبه آغاز شود ولی هرمزگان و جنوب شرق فارس تا روز یکشنبه همچنان تحت تاثیر این پدیده خواهد بود، لذا به کلیه شهروندان این مناطق توصیه می‌شود تا حد امکان از ترددهای غیرضروری در فضای آزاد خودداری کنند.

به گزارش ایسنا، تصاویر دریافتی از ماهواره‌های هواشناسی نشان می‌دهد با گذر موجی از نوار شمالی کشور در سه روز آینده در سواحل شمالی، برخی نواحی شمال غرب و شمال شرق کشور افزایش ابر، رگبار پراکنده و رعد و برق حاکم باشد. همچنین در جنوب شرق کشور نیز بر تراکم ابرها افزوده شده و پدید غالب وزش باد خواهد بود.

بر این اساس سازمان هواشناسی کشور آسمان تهران را در روزهای یکشنبه و دوشنبه صاف همراه با غبار محلی، در بعد از ظهر رشد ابر در ارتفاعات پیش بینی کرد که حداقل و حداکثر دمای تهران در این دو روز به 22 و 38 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

کد خبر 86774

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز