جمعه ۹ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۵:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نتایج اولیه آزمون سراسری 1388بر روی پایگاه اینترنتی این سازمان قرار گرفت.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، عبدالرسول پورعباس افزود: امسال 996 هزار نفر در کنکور مجاز به انتخاب رشته شده‌اند که از این تعداد حدود 550 هزار نفر در دوره‌های روزانه، شبانه، پیام نور و موسسات غیرانتفاعی پذیرفته خواهند شد.

وی گفت: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته از چهارشنبه 14 مرداد یا پنجشنبه 15 مردادبه مدت سه روز فرصت دارند انتخاب رشته نهایی کنند.

رئیس سازمان سنجش افزود: از یکشنبه 11 مرداد سامانه انتخاب رشته مجازی (250 رشته پیشنهادی) برای کمک و مشاوره به داوطلبان در انتخاب رشته نهایی بر روی پایگاه اینترنتی این سازمان گشایش می یابد.

پورعباس با اشاره به اینکه هم اکنون دفترچه راهنمای انتخاب رشته بر روی پایگاه اینترنتی این سازمان قرار گرفته است گفت: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می‌توانند از طریق این دفترچه‌ها، اطلاعات لازم را درباره رشته‌های تحصیلی در زیرگروه‌های مختلف، ظرفیت پذیرش در هر رشته و نحوه گزینش دانشجو به صورت بومی در کنکور، کسب کنند که البته این دفترچه‌ها از فردا در مراکز پستی کشور توزیع می شود.

نتایج نهایی کنکور در نیمه دوم شهریور اعلام می‌شود.

آزمون سراسری 1388 در روزهای 4، 5 و 6 تیر با شرکت یک میلیون 227 هزار داوطلب در 5000 حوزه امتحانی برگزار شد.

نشانی اینترنتی سازمان سنجنش www.sanjesh.org است.

کد خبر 86687

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز