گروه اجتماعی: ب رخی از داوطلبان کنکور کاردانی به کارشناسی نا‌پیوسته به آنچه شرایط نا‌عادلانه انتخاب رشته خواندند، اعتراض کردند

این گروه از داوطلبان با ارسال نامه به همشهری اعلام کردند:... با توجه به اعلام نتایج آزمون کاردانی به کارشناسی سراسری، متوجه شدیم که بر خلاف سال‌های گذشته، امسال متأسفانه با وجود دارا بودن رتبه‌های یک، 2 و 3‌رقمی بنا به دلایلی نمی‌توانیم انتخاب رشته کنیم.

یکی از این دلایل اینکه تعداد دانشگاه‌های پذیرش‌کننده این رشته‌ها در استان تهران در سال 88 اصلا وجود ندارد یا محدود به یک یا 2 مرکز غیر‌انتفاعی است.

متأسفانه دانشگاه‌های مرتبط با آموزش و پرورش مانند دانشگاه شهید رجایی و شریعتی نیز دوره‌های روزانه را به کارکنان فرهنگی خود اختصاص داده‌اند. در بخش دیگری از نامه آمده‌است: دوره‌های شبانه را نیز با شرایط سنی و بند«ح» دفترچه شماره2 در اختیار خود گرفته است و عملا متقاضیان آزاد نه در روزانه و نه در شبانه امکان انتخاب رشته ندارند.

در بخش دیگری از نامه آمده‌است: لذا در شرایط کنونی که برای جوانان امکان اشتغال وجود ندارد حداقل از ادامه تحصیل ما ممانعت نشود. از این جهت استدعا داریم نسبت به اصلاح بند ح دفترچه شماره 2 کاردانی به کارشناسی اقدام عاجل به‌عمل آید و ظرفیت پذیرش و تعداد دانشگاه‌ها در رشته‌های ذکر شده مطابق سال‌های گذشته اصلاح شود.

این در حالی است که حسین توکلی، معاون سازمان سنجش آموزش کشور به ایلنا گفت: اعتراضی در مورد نتایج آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته دریافت نکرده‌ایم.

کد خبر 88871

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز