گروه سیاسی: همزمان با تشکیل کمیته پیگیری مسائل بازداشت‌شدگان حوادث اخیر، خبرهایی از 2 کمیته دیگر مجلس که هر کدام با حوزه وظایفی مشخص برای بررسی اعتراض‌های پس از انتخابات تشکیل شده و پس از مدتی فعالیت، در سکوت خبری فرو رفته بودند، شنیده شد

گزارش نتیجه دیدارهای هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی با برخی مسئولان، برای رهبر معظم انقلاب ارسال شده است و کمیته حقیقت یابی که برای بررسی اغتشاشات تهران تشکیل شده بود پس از مدت‌ها بالاخره دیروز مجددا تشکیل جلسه داد و گزارش جدید خود را شروع به تنظیم کرد.

به‌زودی ملاقات با این 50 نفر

دیروز سخنگوی کمیسیون امنیت ملی بار دیگر به جمع خبرنگاران آمد و درباره میزان پیشرفت فعالیت کمیته پیگیری مسائل بازداشت‌شدگان با اشاره به دیدارهای اعضای این کمیته با برخی زندانیان ابراز امیدواری کرد که هر چه سریع‌تر زمینه دیدار با همه زندانیان فراهم شود.  آنچه سخنگوی کمیته پیگیری مسائل بازداشت‌شدگان اخیر درباره آن ابراز امیدواری می‌کرد، به گفته خود او 50بازداشت شده‌ای هستند که هنوز امکان دیدار با آنها فراهم نشده است. 

جلالی در گفت‌وگو با همشهری تاکید کرد: بخشی از 50 نفر از روزنامه نگاران هستند و بنا بر نقل مسئولان قضایی عده‌ای دیگر وابسته به گروهک‌های مختلف هستند. ما خواهان دیدار با آنها هستیم و امیدواریم زمینه این دیدار فراهم شود.

آماده دریافت شکایت‌ها

جلالی با تاکید بر اینکه افرادی که در حوادث اخیر شکایتی دارند می‌توانند شکایت خود را با نمایندگان مجلس مطرح کنند، گفت: مجلس آماده شنیدن همه شکایت‌هاست تا با هر کس که تخلفی انجام داده برخورد شود.

وی دیروز در حاشیه مجلس و در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سؤال که اعضای چه گروه‌هایی در جریانات اخیر دستگیر شده‌اند افزود:  ما در این زمینه اطلاعات دقیقی در دست نداریم اما قوه قضاییه اعلام کرده که برخی گروهک‌ها در مدیریت بحران نقش داشته‌اند.

جست و جوی 4طبقه زیر زمین

روزهایی پس از حمله به کوی دانشگاه، اخبار و شایعاتی درباره بازداشتگاه طبقه منفی 4 وزارت کشور شنیده شد و گفته شد که برخی دانشجویان را به آنجا منتقل کرده‌اند. درباره این بازداشتگاه دیروز از سخنگوی کمیته پیگیری مسائل بازداشت‌شدگان سؤال شد که وی پاسخ داد: وجود این بازداشتگاه برای کمیته هنوز ثابت نشده اما اگر کسی اطلاعاتی در این باره یا هر جای دیگری داشته باشد به ما بدهد تا مورد بررسی قرار گیرد.

از سرگیری جلسات

کمیته حقیقت یابی که بلافاصله یک روز بعد از حمله به کوی دانشگاه به دستور علی لاریجانی رئیس مجلس تشکیل شد تا هویت معترضان به حقوق‌ دانشجویان و البته متجاوزان به مجتمع مسکونی سبحان را روشن کند بعد از مدت‌ها وقفه در فعالیتش بالاخره صبح دیروز تشکیل جلسه داد. 

حمیدرضا کاتوزیان عضو این کمیته که در جلسه علنی روز یکشنبه در تذکری موازی کاری برخی کمیسیون‌ها را مانع از تحقق نتیجه‌ای قابل تامل از سوی این کمیته دانسته بود دیروز به همشهری گفت: قرار شد از این پس جلسات این کمیته مرتب برگزار شود و گزارش جدید این کمیته تا 10 روز آینده آماده و به مسئولان ارائه می‌شود.

نماینده مردم تهران درپاسخ به این سؤال که آیا گزارش جدید این کمیته در جلسه‌ای علنی یا غیرعلنی قرائت خواهد شد،  عنوان کرد: معلوم نیست در صحن قرائت شود.نسخه‌ای از آن دراختیار مجلس قرار داده می‌شود و نسخه‌ای دیگر به مسئولان ذیربط ارسال می‌شود.

هویت آنها روشن شده

کاتوزیان در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه آیا هویت لباس شخصی‌هایی که به کوی دانشگاه و مجتمع سبحان حمله کردند روشن شده، امتناع کرد و آن را  جزء مسائل محرمانه گزارش جدید کمیته حقیقت یاب دانست.

گزارش دیدارها

در کنار فعالیت 2کمیته دیگر مجلس، دیروز حسین سبحانی‌نیا نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی از ارسال گزارش نهایی نتیجه دیدارهای این کمیسیون با مسئولان، برای رهبر معظم انقلاب خبر داد.  وی افزود: این اقدام چند وقت پیش صورت گرفت و به برخی دیگر از مقامات نظام نیز گزارش داده شده است.

کد خبر 86605

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز