سه‌شنبه ۶ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۸:۴۶
۰ نفر

گروه شهری: نخستین جشنواره عکس و کارت پستال‌های شهری برپا می‌شود

به گزارش همشهری، پردیس سینمایی ملت، فرهنگسرای هنر، شفق، امیر کبیر و خانواده از روز شنبه آینده تا هفتم مهرماه عکس‌ها و پوسترهای منتخب این جشنواره را به نمایش می‌گذارند.

عبادالله رمضانی مدیرکل امور فرهنگی شهرداری تهران گفت: فراخوان این جشنواره از اسفندماه سال گذشته آغاز شد و هزار و 500 اثر در بخش عکس و170 اثر دربخش گرافیک دریافت کردیم.

وی گفت: از این میان 50 اثر برگزیده و در کتابی نفیس به چاپ رسیده است.
در برپایی این جشنواره خانه عکاسان و انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران با شهرداری تهران همکاری داشته‌اند.

رمضانی هدف از برگزاری این جشنواره را هویت بخشی به بناها و نمادهای شهر تهران و افزایش روحیه خود باوری سازندگی دانست و در توضیح محورهای این جشنواره اظهار داشت: به‌کارگیری نمادها و المان‌های شهر تهران در ترکیب هنر عکس، گرافیک و نقاشی به‌طوری که بیانگر هویت ملی و فرهنگی ایران و اسلامی باشد، توجه و ارج نهادن به آرمان‌ها و ارزش‌های اجتماعی مورد نظر آحاد شهروندان با حفظ مفاهیم بر آمده از آیین‌ها و سنت‌های مورد احترام اقوام ایرانی در قالب فرهنگی ایرانی و اسلامی است.

وی افزود: برای افراد برگزیده اول تا سوم نیز جوایزی در نظر گرفته شده که قرار است روز شنبه در پردیس سینمایی ملت طی مراسمی اهداشود.

مدیرکل امور فرهنگی شهرداری تهران همچنین از برگزاری مراسم ویژه جشن نیمه شعبان با نام هنر در انتظار موعود خبر داد و گفت: این جشنواره از روز 15 مردادماه آغاز و به‌مدت یک هفته در سطح همه محلات شهر تهران ادامه دارد.

به گفته وی، همه اقشار جامعه می‌توانند در این جشنواره حضور یابند و در مسابقات ورزشی، خوشنویسی، خط شناسی، عکاسی و برنامه‌های شعر و موسیقی به رقابت بپردازند.

علاوه براین در شب نیمه شعبان 374 برنامه و روز نیمه شعبان نیز374 برنامه نشاط انگیز به همراه نورافشانی در22 منطقه تهران به‌اجرا درمی‌آید.

کد خبر 86506

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز