مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۵ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۳:۱۶
۰ نفر

گروه شهری: نخستین بیمارستان بحران کشور در منطقه حکیمیه تهران احداث خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهر سالم در پاسخ به خبرنگار همشهری که از وی درباره برنامه‌های آینده این شرکت پرسید، گفت: پاکت‌های مناقصه این بیمارستان به‌منظور انتخاب پیمانکار هفته آینده باز خواهد شد.

این بیمارستان طبق آخرین دستاوردهای تجهیزاتی بین‌المللی ساخته خواهد شد و همه امکانات ایمنی برای مقاومت در برابر بحران‌هایی مانند زلزله را دارا خواهد بود.

حسنعلی غفاری ادامه داد: مجوز این بیمارستان از وزارت بهداشت اخذ شده و قرار است به نام پایتخت نامگذاری شود. به‌گفته غفاری این بیمارستان الگویی برای همه شهرهای کشور خواهد بود.

بیمارستان بحران پایتخت که مجوز 200 تختخواب در شرایط عادی را دارد در مواقع بحرانی تا حداقل دو برابر قابلیت افزایش تختخواب و سایر امکانات بهداشتی را دارد.

غفاری درباره دلیل انتخاب محله حکیمیه برای احداث این بیمارستان به سرانه بهداشتی درمانی پایین این منطقه نسبت به جمعیت آن اشاره کرد و افزود: بیمارستان پایتخت در شرایط عادی به‌منظور تکمیل زنجیره بهداشت و درمان و امکان بستری در اختیار کارمندان شهرداری قرار می‌گیرد.

غفاری با اشاره به اقدامات شرکت شهر سالم برای سلامت کارگران پیمانکار شهرداری گفت: این شرکت همه کارگرانی را که توسط پیمانکاران معرفی شوند به‌طور رایگان چکاپ کرده و در برابر هپاتیت ب واکسینه می‌کند.

به گفته او با توجه به اینکه پیمانکاران براساس نحوه معرفی کارگران و توجه به بهداشت پرسنل خود از سوی شهرداری رتبه بندی می‌شوند، این رتبه‌ها در عقد قراردادهای بعدی با آنان در سال‌های آینده مؤثر خواهد بود.

وی افزود: از 15 هزار کارگر خدمات شهری و فضای سبز حدود 10 هزار نفر در مجموع واکسینه شده‌اند و مابقی به‌خاطر عدم همکاری پیمانکاران تا‌کنون از تسهیلات آموزشی، بهداشتی و درمانی شهرداری محروم مانده‌اند

کد خبر 86369

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز