گروه سلامت: «بیمه تامین اجتماعی ۳۰۰ میلیارد تومان به بیمارستان‌های دولتی بدهکار است، پولی که از مردم دریافت شده و در قلک بیمه تامین اجتماعی است نباید با تاخیر به بیمارستان‌ها پرداخت شود.»

بیمارستان‌ها مبالغ بسیاری از تأمین اجتماعی طلبکار هستند همچنین اکثر آنها به‌دلیل اینکه مبالغ زیادی به شرکت‌های دارویی و خدماتی بدهکارند در آستانه ورشکستگی قرار دارند اینها جملاتی هستند که از زبان مسئولان نظام سلامت کشور بیان شده‌اند. یکی به نقل از وزیر بهداشت و دیگری به نقل از یک عضو کمیسیون بهداشت مجلس.

من و شما سالانه صد‌ها هزار تومان پول بابت حق بیمه به شرکت‌های بیمه‌گر پرداخت می‌کنیم،  جدا از اینکه تا چه حد از خدمات درمانی موجود در کشور استفاده می‌کنیم،  حالا این قضیه افشا شده که سازمان‌های بیمه گر هم پول بیمه شده‌ها را به موقع به بیمارستان‌ها نمی‌پردازند و حالا همین نکته باعث قرار گرفتن آنها در آستانه ورشکستگی شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اخیرا اعلام کرد: بدهی بیمه‌ها به وزارت بهداشت، بیمارستان‌های دولتی را با بحران مواجه می‌کند و انتظار ما این است که تولیت بیمه‌ها با وزارت بهداشت باشد.

اگر پول عظیم بیمه‌ها در اختیار وزارت بهداشت باشد، می‌توانیم آن را برای سلامت مردم هزینه کنیم که در این صورت خدمات‌رسانی به مردم مختل نمی‌شود. بدون پشتوانه مالی و تاخیر 8ماهه در دریافت هزینه خدمات،  نمی‌شود خدمات مناسبی به مردم ارائه کرد.

محمد‌رضا رضایی کوچکی عضو کمیسیون بهداشت مجلس هم گفت: دفترچه‌های بیمه با رنگ‌ها و خدمات متفاوت از قبیل بیمه خدمات درمانی، بیمه تأمین اجتماعی و بیمه‌ نیروهای مسلح در سطح کشور وجود دارد.

لازم است تنها یک دفترچه بیمه در کشور وجود داشته باشد و تحت عنوان دفترچه بیمه فراگیر نامگذاری شود تا همه اقشار جامعه بتوانند زیر پوشش این بیمه قرار گیرند. معتقدم تمام بیمه‌ها باید یکی شود و در این راستا باید یک سازمان، متولی تمام بیمه‌ها باشد تا همه آنها یکی شوند و همه اقشار جامعه را تحت پوشش قرار دهد.

وی تصریح کرد: اگر بنا باشد که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، خدمات‌رسانی بموقعی داشته باشد لازم است تا هزینه‌ها نیز بموقع به این وزارتخانه پرداخت شود تا بتواند به نحو احسن و به موقع خدمات‌رسانی کند اما متأسفانه تاکنون بیمه‌ها نتوانسته‌اند این اقدام را عملی کنند.

کد خبر 96421

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز