گروه سلامت: دکتر سیدشهاب‌الدین صدر از تسویه‌حساب کامل بیمه‌ها با بیمارستان‌های دولتی ظرف مدت 3ماه خبر داد و گفت:

60 درصد از بدهی بیمه‌ها به این بیمارستان‌ها باید ظرف مدت 2هفته پرداخت شود.

رئیس‌کل سازمان نظام پزشکی ایران که همزمان ریاست کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی را عهده‌دار است، روز گذشته در نشست خبری پایان سال به تشریح مصوبات کمیسیون تلفیق مجلس در حوزه سلامت پرداخت و افزود: بدهی بیمه‌ها به بیمارستان‌ها باعث ورشکستگی آنها شده است.

وی با اشاره به مصوب‌شدن پرداخت 60 درصد از بدهی بیمه‌ها به بیمارستان‌های دولتی در مدت 2هفته و تسویه‌حساب کامل بیمه‌ها با بیمارستان‌ها در مدت 3ماه تصریح کرد: این مصوبه از اول فروردین 88 قابلیت اجرایی‌شدن دارد.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس با عنوان کردن این مطلب که اعتبارات حوزه سلامت پاسخگوی نیازها نیست، عنوان کرد: برای اینکه سرانه درمان به سمت واقعی‌شدن حرکت کند مصوب شد که این سرانه از سال88 به‌صورت پلکانی افزایش یابد و دیگر نیاز به تعیین سرانه در شورای‌عالی بیمه نیست.

صدر در توضیح این مصوبه به مهرگفت: بر این اساس هر سال درصدی از حداقل حقوق و دستمزد کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری برای این موضوع اختصاص می‌یابد.
وی ادامه داد: اجرای این قانون باعث می‌شود سهم اقشار کم‌درآمد جامعه از پرداخت هزینه‌های درمانی کاهش یابد و در نتیجه آن به سمت اجرای عدالت در سلامت حرکت کنیم.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اضافه کرد: بر همین اساس و با توجه به منابعی که تاکنون برای افزایش سرانه درمان دیده شده است این سرانه در سال 88 به حدود 10هزار تومان می‌رسد.

صدر بیان داشت: 400 میلیارد تومان از این منابع از محل کسر درصدی از حقوق کارکنان و شاغلین دولتی و 800 میلیارد تومان از محل واگذاری سهام شرکت‌های دولتی دیده شده که در مجموع شاهد افزایش 1200 میلیارد تومانی اعتبارات سازمان بیمه خدمات درمانی برای حمایت از این سازمان هستیم.

وی همچنین در ارتباط با وضعیت بیمه‌شدگان تامین اجتماعی نیز اظهار داشت: برای بیمه‌شدگان تامین اجتماعی هم پرداخت دیون دولت به این سازمان و 2500 میلیارد تومان تامین اعتبار برای اصلاح حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در بودجه88 دیده شده است که باعث افزایش حمایت بیمه‌ای از این افراد می‌شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به اداره بیمارستان‌ها از طریق هیأت امنا در سال88 اشاره و ابراز داشت: در بودجه88 علاوه بر 8بیمارستان در تهران، قرار شده در هر یک از استان‌ها نیز حداقل یک بیمارستان به‌صورت هیأت امنایی اداره شود.

صدر همچنین از تفویض اختیارات هیأت امنای دانشگاه‌های علوم پزشکی به هیأت امنای بیمارستان‌ها خبر داد و خاطر نشان کرد: بر همین اساس هیأت امنای بیمارستان‌ها می‌توانند با تعرفه‌های دولتی واقعی، بیمارستان‌های دولتی را  اداره کنند.

وی در بخش دیگری از نشست خبری خود با خبرنگاران به موضوع تخلفات در آزمون دستیاری اشاره کرد و افزود: موضع کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در این ارتباط احقاق حق افرادی است که حقوق‌شان تضییع ‌شده باشد و در این ارتباط اگر لازم باشد نتایج آزمون نیز تغییر خواهد کرد.

کد خبر 76983

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز