دوشنبه ۵ مرداد ۱۳۸۸ - ۰۷:۳۶
۰ نفر

سیده سارا سیدصالحی: این که تابستان امسال هم مانند سال‌های گذشته برنامه‌های تکراری و سرگرمی همیشگی سال‌های گذشته را مرور و لذت خلق فضایی جدید را تجربه نکنید با شما، اما مطمئن باشید با حضور یکروزه در فرهنگسرای تابستانی امید، شما هم با ما هم عقیده خواهید شد و میهمان هر شب این جشنواره می‌شوید.

فرهنگسرایی که در کنار برنامه‌های تفریحی، سرگرمی و آموزشی تابستان، 9 جشنواره هفتگی را در برنامه خود دارد. فرهنگسرای تابستانی امید واقع در پارک پلیس که یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های تهران محسوب می‌شود امسال فضای دیگری به تابستان بخشید و شهروندان تهرانی می‌توانند برای باور این ادعا از ساعت 6 بعدازظهر تا 10 شب با حضور در این فضای فرهنگی- تفریحی، دنیایی متفاوت از روزمره‌گی عصر ماشینی را تجربه کنند. فرهنگسرای امید در مساحتی بالغ بر 1200 متر مربع، از 15تیرماه به‌مدت 9 هفته با برگزاری 20 غرفه همه روزه میزبان بیش از 3500 نفر شهروند تهرانی است.

20 غرفه فرهنگی – تفریحی

در کنار فرهنگسرای تابستانی امید، مجموعه‌ای با امکانات ورزشی نیز به شهروندان خدمات ویژه‌ای ارائه می‌دهد. همچنین تلویزیون شهری پارک پلیس پنجشنبه شب و جمعه شب از ساعت 20:30 به اکران فیلم می‌پردازد.

از طرفی ایستگاه‌های محیط‌زیست، سلامت، کودک، هنر، تفریحات و سرگرمی، اطلاع‌رسانی، کانون‌ها، روزنامه خوانی، تست قند و فشار خون، مشاوره تغذیه، روانشناسی، پزشکی، سلامت جسمانی، ‌کتاب و کتابخوانی، ‌ورزش، بحران در کنار نمایشگاه‌های محصولات سلامت، کارآفرینی، گل‌ها و گیاهان آپارتمانی و
 آداب و رسوم تهران قدیم از برنامه‌های در نظر گرفته شده این فرهنگسرا است.

جشنواره نشاط شهروندی

جشنواره فرهنگی، ‌ورزشی نشاط شهروندی با مشارکت هیأت ورزش‌های همگانی استان تهران دومین جشنواره فرهنگسرای امید از 9 جشنواره در نظر گرفته شده است.
پرواز بادبادک‌ها، راگ فوتبال، دارت، فریزبی، آمادگی جسمانی، بازی‌های بومی محلی، طناب‌کشی، طناب زنی، بازی رایانه‌ای، ورزش‌های فکری، اجرای نمایش شاد موزیکال ورزشی، همایش ورزش شامگاهی، ایستگاه مشاوره ورزش شهروندی و مراسم معرفی پهلوانان و قهرمانان شهر تهران از برنامه‌های این جشنواره با نشاط و پرمخاطب است.

جشنواره باور سبز

سومین جشنواره‌ای که در قالب برنامه‌های فرهنگسرای تابستانی امید برگزار می‌شود با عنوان «باور سبز» برنامه‌های مسابقه ساخت مجسمه‌های بازیافتی، ‌نمایش زیست‌محیطی موزیکال، مسابقه حضوری، ‌آموزش بازیافت و تبدیل مواد، آموزش بهبود شرایط مصرف انرژی، معرفی انرژی‌های نو به شهروندان، معرفی سبد نمونه خرید خانواده، نمایشگاه تولیدات سبز، نمایشگاه عکس، ‌نمایش فیلم، ‌مسابقه سلامت، نمایش سلامت موزیکال، نمایشگاه حیات وحش، ‌حضور چهره‌های طبیعت‌گردی و کوهنوردی، دوچرخه‌سواری همگانی، ‌پاکسازی همگانی طبیعت، معرفی گل و گیاه زینتی و گیاهان دارویی، ‌تغذیه گیاهی سالم، نمایشگاه گل و گیاه، آموزش ورزش‌های طبیعی و طبیعت‌گردی، آموزش تغذیه طبیعی، اردوگاه نمونه، آموزش سبزی‌کاری در منزل، آموزش ترالیوم، آموزش فضای سبز عمومی، آموزش پشت بام سبز، آموزش گل درمانی، ‌آموزش گل و گیاه آپارتمانی و باغچه‌ای را به شهروندان تهرانی ارائه می‌کند.

جشنواره ایران زمین

از جالب‌ترین و پرمخاطب‌ترین این جشنواره‌ها می‌توان به جشنواره ایران زمین اشاره کرد؛ این جشنواره می‌تواند جذابیت‌های کشور ایران را به شهروندان معرفی کند.

این جشنواره، برنامه‌های نمایشگاه عکس، ‌پخش فیلم، اجرای موسیقی، اجرای نمایش‌های محلی، ‌نمایشگاه غذای محلی، مسابقه ایران‌شناسی، نمایشگاه لباس‌های محلی، بازی‌های محلی و بومی، شاهنامه‌خوانی، مراسم تجلیل از مشاهیر و دانشمندان، نمایشگاه عکس معماری و آثار باستانی، موسیقی سنتی، نقل قصه‌ها و افسانه‌های قدیم، مشاهده آداب و رسوم اقوام، ساز و آواز محلی، نمایش‌های محلی، لباس‌ها و پوشش‌های محلی، غذاهای محلی، ‌صنایع‌دستی، ‌سفالگری، مسگری و... را برای اجرا دارد.

جشنواره سفره سلامتی

سفره ساده، سفره گیاهی، ‌نوشیدنی‌های سنتی، سالادهای ایرانی، غذاخوری، آموزش بهداشت مواد غذایی، آموزش تغذیه سالم، آموزش رژیم درمانی، نمایشگاه مواد غذایی سالم، نمایشگاه آب سالم، نمایشگاه عکس، اجرای نمایش، موسیقی و مسابقات شاد موزیکال از برنامه‌های خوشمزه‌ترین جشنواره‌ تابستانی است که به ارائه غذاهای ایرانی و سنتی و روش طبخ آن می‌پردازد.

جشنواره غذای سالم

در این جشنواره آموزش غذاهای دریایی و مسابقه بزرگ تفریحی برگزار می‌شود. همچنین به معرفی آبزیان دریایی ‌پرداخته می‌شود.

جشنواره عطر یاس

ششمین جشنواره همزمان با میلاد حضرت قائم‌(عج) سعی بر ایجاد فضایی تفریحی و ایجاد شادی فزاینده‌ای به مناسبت میلاد امام زمان‌(عج) دارد که جنگ شادی، مولودی‌خوانی میلاد حضرت قائم‌(عج)، مسابقه اسکیت سواری، ‌نمایش‌های مذهبی، تواشیح خوانی، اجرای سرود گروهی، ‌مسابقه حضوری، ‌هم‌سرایی گروهی و ‌نورافشانی در برنامه‌های این جشنواره است.

جشنواره تهرانشهر

تهرانشهر عنوان جشنواره دیگری است که بر آموزش شهروندان درخصوص تهران قدیم و آداب و رسوم تهران تاکید دارد. در این هفته برنامه‌های پرده‌خوانی، نمایش لب حوضی، ‌جشنواره غذا، نمایشگاه عکس، ‌پخش فیلم، اجرای موسیقی، اجرای نمایش، مراسم یادها و خاطرات، قصه‌ها، ضرب‌المثل‌ها، آداب و رسوم و...، هنرهای قهوه‌خانه‌ای، قهوه‌خانه سنتی، نمایشگاه‌ باغ‌های تهرانی، بناهای تاریخی، ‌معماری، سفرنامه‌‌خوانی، ‌سیاه بازی، شهر فرنگ، آموزش تهران شناسی، گردشگری در تهران، مسابقه حضوری و... را در فرهنگسرای امید شاهد خواهیم بود.

جشنواره شکرانه

جشنواره شکرانه به نوعی جشنواره نجوم محسوب می‌شود و از طرفی با آخرین جشنواره فرهنگسرای امید به استقبال ماه مبارک رمضان می‌رویم.برنامه‌های جذابی شامل‌  استقرار تلسکوپ، رصد آسمان و ستارگان و سیاره‌ها، آشنایی با رصد هلال ماه رمضان، آشنایی با منظومه شمسی و شگفتی‌های دنیای نجوم، جشن ستاره‌ها، مسابقه حضوری، مراسم بزرگداشت سال نجوم و منجمین صاحب نام تهرانی، اجرای موسیقی و مسابقه رصد آسمان، اجرای مراسم دعا، ساخت فانوس، نوشتن رویاها، آرزوها و دعاها روی فانوس‌های پرنده، مسابقه بهترین نامه‌ها  برای خدا، قرائت فاتحه و قرآن برای اموات و تلاوت گروهی کلام‌الله مجید، تجلیل از برگزیدگان ره آورد برنامه‌های تابستانه 88 و مراسم اختتامیه و انجام سخنرانی پایانی، نورافشانی، حضور هنرمندان، اجرای موسیقی و مسابقه حضوری برای این هفته در نظر گرفته شده است که اختتامیه فرهنگسرای تابستانی امید را به همراه خواهد داشت.

کد خبر 86338

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز