گروه حوادث: با دستگیری وکیل قلابی که با پرسه زدن مقابل دادسراها و مجتمع‌های قضایی،از شاکیان و متهمان کلاهبرداری می کرد، مشخص شد که وی یک سابقه‌دار دیپلمه است.

دستگیری وکیل قلابی زمانی در دستور کار پلیس قرار گرفت که بیستم آبان ماه ،مردی با مراجعه به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران مدعی شد،چندی قبل هنگامی که در جریان یک پرونده اختلاف مالی به دادسرا مراجعه کرده است ، مرد میانسالی با معرفی خود به عنوان مشاور حقوقی با دادن کارت ویزیت خود،به وی پیشنهاد داده است برای مشاوره رایگان به دفتر او در محله  «یاغچی‌آباد» برود. اما   مرد وکیل پس از آنکه با وعده وعید برای حل پرونده ، مبالغی را از وی گرفته ،هیچ کاری صورت نداده است.
 بررسی ها نشان  می‌داد  مرد کلاهبردار ، پس از آنکه با پرسه زدن مقابل دادسراها و دادگاهها افرادی را که در پرونده های قضایی درگیر هستند شناسایی می‌کند، به سراغ آنها رفته و خود را مشاور حقوقی معرفی کند. او سپس  با دادن کارت ویزیت خود مدعی می شود می تواند در زمینه مسایل خانوادگی، حقوقی و ... به صورت رایگان مشاوره ‌دهد، اما به این بهانه از مراجعه کنندگان کلاهبرداری می‌کند. به این ترتیب کارآگاهان پایگاه پنجم اداره آگاهی، با دستور  بازپرس اول دادسرای ناحیه 16، با داشتن آدرس وکیل قلابی وی را روز 20 آبان ماه در دفترش دستگیر کردند، در بررسی از محل کار او، 15 پرونده متعلق به مراجعه کنندگان به همراه مهر جعلی وکالت و تعدادی برگه سفید مربوط به قوه قضاییه،و سربرگهای دولتی کشف شد.
هنگامی‌که مشخص شد وکیل قلابی مدرک دیپلم دارد،وی در بازجویی‌ها به کارآگاهان پایگاه پنجم گفت: اگر چه تحصیلات پایینی دارم اما خودم با خواندن کتابهای حقوقی ، اطلاعات لازم را به دست آورده و دفتری را از سال 82 دایر کردم .  سرهنگ  حسین خوئینی معاونت اداره آگاهی تهران روز گذشته با اعلام خبر دستگیری این متهم گفت: متهم 43 ساله در بازجویی‌های پلیس مدعی شده پس از دایر کردن دفتر وکالت، شاکیان و یا متهمان را به آنجا می کشانده با رضایت آنها اقدام به جعل اسناد و مدارک می‌کرده است.  به گفته وی،  در بررسی‌های تخصصی پلیسی درباره سوابق متهم مشخص شده که  وی دارای سابقه کیفری درخصوص جعل است.  معاون مبارزه با جرایم جنایی تهران بزرگ از افرادی که به  این شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند خواست جهت اعلام شکایت به شعبه اول بازپرسی دادسرای ناحیه 16 مراجعه کنند.
کد خبر 8623

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز