فرمانده‌ کل سپاه پاسداران اقدام نظامی علیه ایران را یک حماقت توصیف کرد و با اشاره به تهدیدهای رژیم صهیونیستی علیه ایران گفت: وقتی با این مسئله مواجه هستیم،

بعید نیست که دشمنان هرگونه حماقتی را انجام دهند، اما تمام خاک اسرائیل زیر پوشش موشکی ماست و محدودیتی از این نظر نداریم، همچنین دقت موشک‌های ایران نیز در سال‌های اخیر بسیار بالا رفته است.

محمدعلی جعفری که روز گذشته در نشستی خبری به مناسبت فرارسیدن روز پاسدار سخن می‌گفت و ایسنا از آن خبر داد، با اشاره به آزمایش‌های اخیر موشکی صهیونیست‌ها افزود: آنها نتوانستند موشک اخیر خود را که گفته می‌شود شبیه موشک شهاب 3 است، آزمایش کنند و مشکلاتی در این زمینه دارند، بحث‌های سپر موشکی آمریکا و اسرائیل بیشتر به یک ادعا شبیه است، آنها ممکن است اقدامات محدودی انجام دهند، ولی نمی‌توانند از موشک شهاب جلوگیری کنند.

دوران تهدید گذشته است

فرمانده سپاه در پاسخ به پرسشی درباره‌ عبور اخیر برخی کشتی‌های جنگی رژیم صهیونیستی از کانال سوئز گفت: یکی از اهداف آنها این است که خود را به‌صورت مهاجم نشان دهند و تهدید نظامی علیه ایران را همیشه حفظ کنند، ولی غافل از این هستند که دوران تهدید نظامی به‌خصوص علیه ایران گذشته است.

جعفری تأکید کرد: ما اقدامات رزمایشی آنها را در راستای اهداف دیگری که دشمنان در رابطه با ایران دنبال می‌کنند و برای مرعوب کردن ایران و وادار کردنش به سازش ارزیابی می‌کنیم، آنها این تهدیدات را انجام می‌دهند تا ایران را به تسلیم وادار کنند، ولی ما اسرائیل را کوچک‌تر از آن می‌دانیم که ایران را تهدید کند.

اگر وحدت نداشته باشیم

فرمانده سپاه در پاسخ به این پرسش که در چه صورتی احتمال دارد دشمنان، تهدیدات نظامی علیه ایران را عملی کنند، گفت: درصورتی که وحدت و انسجام در داخل کشور نداشته باشیم و آنها احساس کنند حمایت‌های مردمی از نظام کم شده است‌، این اقدام شدنی است، ولی در انتخابات اخیر مردم نشان دادند بیشترین وابستگی را به نظام دارند.

وی با اشاره به حوادث پس از انتخابات افزود: دشمنان در راستای تهدیدات داخلی، ‌استفاده از فرصت انتخابات برای الگوگیری از اقداماتی که غرب و استکبار جهانی در بسیاری از کشورهای آسیای میانه انجام داده بود را به زعم خود مناسب می‌دانستند و با وجود اینکه بسیاری از آنها معتقد بودند این مسئله در ایران جواب نمی‌دهد، ولی باز هم این الگو را دنبال کردند و متأسفانه در داخل کشور هم عده‌ای فریب آنها را خوردند و فکر ‌کردند می‌شود تغییرات عمده‌ای در جهت‌گیری‌های نظام ایجاد کرد.

تهدیدهای جدی

فرمانده‌ سپاه با بیان اینکه اطلاعات گذشته و اطلاعاتی که پس از حوادث به دست آمد، مشخص کرد هدف حوادث اخیر، ایجاد تغییر در سیاست‌های کنونی نظام بوده، افزود: تهدیدات داخلی در برابر اهداف انقلاب اسلامی یک تهدید جدی است. ما معتقدیم اینگونه تهدیدها تمام‌شدنی نیست و در آینده نیز باید با سناریوهای متفاوت آنها مقابله کنیم.

جعفری خاطرنشان کرد: ماهیت تهدیدها به سمت تهدید نرم سوق داده شده است و دشمنان در کمین هستند که از هر فرصتی برای ضربه‌زدن به نظام جمهوری اسلامی استفاده کنند.

کد خبر 86227

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز