گروه حوادث: سارقان مسلح که با سرقت 20 کیلو طلا از بازار طلافروشان زنجان ،یکی از بزرگترین سرقت‌های مسلحانه این شهر را رقم زده بودند، در ردیابی‌های پلیسی به دام افتادند.

ساعت 30/15 بعدازظهر 10مهرماه گذشته، 5 مرد در حالیکه  مسلح به کلت و مسلسل  بودند، وارد بازار طلافروشان زنجان شده و با شلیک چند تیر هوایی شروع به تهدید مشتریان و مغازه داران کردند. سارقان پس از مسدود کردن محوطه بازار و شکستن شیشه های مغازه‌ها در حالی که دو نفر از رهگذران را با شلیک گلوله مجروح کرده بودند وارد  یک طلا فروشی شده و پس از سرقت 20 کیلوگرم طلا اقدام به فرار کردند.
با گزارش این سرقت بی سابقه، تیم‌های ویژه بسیج و نیروی انتظامی وارد عمل شده و تحقیقات تخصصی برای شناسایی و دستگیری سارقان  آغاز شد. در حالی که بررسی های  ماموران نشان می داد تمامی سارقان به لهجه مشترکی که متعلق به ساکنان روستاهای  اطراف زنجان است صحبت می‌کنند، تحقیقات وارد مرحله ای تازه شد و ماموران بسیج استان زنجان با این سرنخ توانستند مخفیگاه آنان را در روستاها و شهرهای  مختلف استان شناسایی و در چند عملیات همزمان، آنان را دستگیر کنند.

کلکسیونی از اسلحه
با دستگیری سارقان و کشف  3 کیلو و 770 گرم طلای مسروقه مشخص شد سلاح های استفاده شده از سوی سارقان کلت طارق عراقی دارای
 صداخفه‌کن، یک قبضه کلاشینکف ، یک قبضه  ژ3، کلت کمری شاه‌کش و 2 قبضه یوزی و.ام.اس است که همراه با خشاب و فشنگ‌های موردنظر در مکانی صعب‌العبور پنهان شده اند. به این ترتیب ماموران با حضور در این محل این سلاح ها را کشف و به پایگاه بسیج منتقل کردند.
سرهنگ سیدمهدی موسوی، فرمانده سپاه منطقه زنجان، روز پنجشنبه با بیان این خبر گفت: این پرونده دارای 5 متهم اصلی و 4 نفر رابط است  که همگی دستگیر و به جرم خود اعتراف کرده‌اند.
وی ادامه داد: در بازجویی‌های انجام شده از سارقان مشخص شد آنها پس از بررسی‌های بسیار، مغازه‌ای را در بازار طلافروشان که طلای  بیشتری در آنجا وجود داشته و سرقت از آن نیز راحت بوده  زیر نظر گرفته و  با طراحی نقشه سرقت، وارد بازار شده و اقدام به سرقت
20 کیلو طلا کرده اند.
آنها سپس به یکی از روستاهای زنجان گریخته و مدتی را در آنجا مخفی شده و با تقسیم  طلاهای مسروقه،  هرکدام از آنها  به شهر دیگری رفته و مقداری از طلاها را به فروش می رسانند.
فرمانده سپاه منطقه زنجان با اشاره به عملکرد خوب بسیج در این پرونده افزود:  برخلاف شایعات مطرح شده، سارقان عضو هیچ سازمان و نهاد و ارگانی نبوده و همگی دارای شغل آزاد بوده اند.

کد خبر 8621

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز