همشهری آنلاین: نماینده کره شمالی در سازمان ملل با بیان اینکه که دولتش مخالف مذاکرات با آمریکا درباره‌ نگرانی‌های مشترک نیست، گفت:

گفت‌وگو‌های 6 جانبه برای همیشه تمام شده است.

به گزارش ایسنا، سین سون هو نماینده‌ کره شمالی در سازمان ملل، در جمع خبرنگاران گفت: ما مخالف گفت‌وگو نیستیم. ما مخالف هر گونه مذاکرات درباره‌ نگرانی‌های مشترک نیستیم.

وی اظهار داشت: پیونگ یانگ مقصر عدم گفت‌وگو با واشنگتن نیست. این مساله تقصیر ما نیست. ما همیشه آماده گفت‌وگو هستیم.

سین ‌سون ‌هو تایید کرد که کشورش به گفت‌وگوهای شش جانبه خلع سلاح هسته‌‌ای پیونگ یانگ باز نخواهد گشت.

سفیر کره شمالی در سازمان ملل با اشاره به مذاکرات طولانی مدت شش جانبه گفت: ما موضع خود را روشن کرده‌ایم. گفت‌وگوهای شش جانبه برای همیشه تمام شده است. ما هرگز در این گفت‌وگوها شرکت نخواهیم کرد.

وی اظهار داشت، پیونگ یانگ به دلیل این که دیگر طرف‌های گفت‌وگو به تعهدات خود عمل نکرده‌اند، از این گفت‌وگوها خارج شده است.

سفیر کره شمالی در سازمان ملل افزود: آنها به آنچه که توافق کردند و متعهد شدند، عمل نکردند بنابراین ما دیگر به آنها اعتماد نخواهیم کرد. آنها هر توافق و هر تعهدی بکنند همیشه حقه می‌زنند.

طرف‌های دیگر گفت‌و گوهای شش جانبه متعهد شده بودند که در ازای توقف برنامه هسته‌‌ای به کره شمالی کمک غذایی و انرژی خواهند کرد.

پس از آن که شورای امنیت سازمان ملل پیونگ یانگ را به خاطر پرتاب راکت دوربرد در ماه آوریل مورد انتقاد قرار داد، پیونگ یانگ از گفت‌وگوهای شش جانبه کنار کشید و متعهد شد که برنامه‌ی هسته‌یی‌اش را از سر می‌گیرد.

پیونگ یانگ در ماه مه دومین آزمایش هسته‌‌ای‌اش را انجام داد و یک سری موشک‌های کوتاه برد و میان برد شلیک کرد.

شورای امنیت در 12 ژوئن تحریم‌های جدیدی از قبیل افزایش تحریم تسلیحاتی و تشدید کنترل محموله‌های هوایی، دریایی و زمینی کره شمالی را اعمال کرد.

شورای امنیت در 16 ژوئیه پنج تن از مقامات کره شمالی را ممنوع السفر و دارایی‌های پنج نهاد دیگر مرتبط با تسلیحات هسته‌‌ای و برنامه‌های موشک‌های باسلتیک را مسدود کرد.

کد خبر 86178

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز