جمعه ۲ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۲:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: عضو هیئت رئیسه فراکسیون مدیریت شهری مجلس ضمن اعلام مخالفت نمایندگان این فراکسیون با طرح انتخاب شهردار توسط وزارت کشور گفت:

هیچ تضمینی نیست که وزارت کشور در گزینش شهرداران دچار رفتارهای سلیقه‌ای نشود.

سید شریف حسینی در گفتگو با مهر اظهارداشت: بنده به عنوان کسی که سابقه شهردار بودن و همکاری با شورای شهر را دارم، با طرح انتخاب شهردار توسط وزارت کشور مخالفم.

بر اساس طرح پیشنهادی که به امضای تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسیده است، انتخاب شهرداران در شهرهای بزرگ کشور به وزارت کشور محول می‌شود.

حسینی در ادامه با تاکید بر نوپا بودن شوراها گفت: شوراها در اول راه قرار دارند و اگر دچار اشتباهی می‌شوند باید نسبت به رفع اشکالات آنها تلاش کنیم تا مدیریت شهری با توان بیشتری در خدمت شهروندان باشد.

عضو فراکسیون مدیریت شهری مجلس با عنوان این مطلب که بعضی از شوراها در انتخاب شهرداران دچار اشتباه می شوند و در نتیجه مشکلاتی به وجود می‌آید، افزود: هیچ تضمینی وجود ندارد که این اشتباه نیز از سوی وزارت کشور در انتخاب شهرداران رخ ندهد.

طبق اصل هفتم قانون اساسی، شوراها در کنار سه رکن مقننه، مجریه و قضائیه و به عنوان رکن چهارم از ارکان تصمیم گیری و اداره امور کشور برشمرده شده‌‌اند.

حسینی با عنوان این مطلب که شوراها متناسب با موقعیت شهرهای کشور فقط شهردار منتخب را به استانداری و وزارت کشور پیشنهاد می کنند، افزود: اگر اشتباهی در این انتخابها وجود دارد مطمئنا استانداریها و وزارت کشور نیز در آن دخیل هستند. چون آنها می‌توانند با شهردار منتخب شورا موافقت نکنند.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون مدیریت شهری مجلس با تاکید بر اینکه قانون شوراها در بعضی موارد دچار مشکل است که باید نسبت به اصلاح آنها اقدام شود گفت: در بحث انتخاب شهردار توسط وزارت کشور باید دو نکته اساسی را مورد توجه قرار داد.

به گفته حسینی، وقتی کاهش حجم تصدی گری دولت مطرح است با این طرح مسئولیت به وزارت کشور سپرده می شود و این خود یک گام به عقب است.

وی ادامه داد: شوراها با رای مردم تشکیل می‌شوند و بنابراین شهردار به طور غیر مستقیم توسط مردم انتخاب می شود. پس نباید حق انتخاب شهردارتوسط مردم را از آنان گرفت.

کد خبر 86090

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز